۰

خواص پشن فروت

پشن فروت یک میوه استوایی مغذی است که با وجود اندازه کوچک سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و ترکیبات گیاهی است و می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

 

پشن فروت چیست؟

 

پشن فروت میوه ای با پوست بیرونی سخت و گوشت آبدار و پر از دانه است. انواع مختلف پشن فروت از نظر اندازه و رنگ متفاوت هستند که در بین آن ها انواع بنفش و زرد رایج تر هستند. اگرچه آن ها یک میوه گرمسیری هستند اما برخی از انواع آن ها می توانند در آب و هوای نیمه گرمسیری رشد کنند. به همین دلیل آن ها در سراسر جهان رشد می کنند و محصولات زراعی را می توان در آسیا، اروپا، استرالیا و آمریکای جنوبی و شمالی یافت.

 

 

خواص و فواید پشن فروت

 

پشن فروت که با نام گرانادیلا نیز شناخته می شود، میوه ای لذیذ است که در بسیاری از مناطق با فواید بسیار زیادی کشت می شود. نام علمی پشن فروت، پاسیفلورا ادولیس است. این گیاه به ژنوس پاسیفلورا، خانواده پاسیفلوراها متعلق است. این باور وجود دارد که این میوه کم کالری، بومی آمریکای جنوبی است اما پشن فروت به صورت گسترده ای در سرتاسر جهان کشت می شود.

 

ارزش غذایی پشن فروت

 

لیست بلند بالای فواید موجود در پشن فروت عمدتا به خاطر وجود مواد مغذی همچون آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید، مواد معدنی و ویتامین ها حاضر در این گیاه هست. پشن فروت حاوی ویتامین های آ و ث، ریبوفلاوین، نیاسین، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس، فیبر و پروتئین است. درصد ویتامین ها و مواد معدنی در پشن فروت بسیار بالاست و این میوه یک خوراکی بسیار عالی است که با اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود، باعث فواید بسیار زیادی که در این بخش کامل توضیح داده ایم می شود.

 

 

خواص و فواید پشن فروت شامل چه مواردی است؟

 

کمک به درمان دیابت:  شاخص قند پایین و فیبر بالای این میوه، دیابت را مهار می کند. این میوه همچنین سرشار از پکتین نوعی فیبر است که به شما انرژی زیادی می دهد، بدون اینکه کالری بدن شما را افزایش داد. با توجه به فیبر بالای آن، قند موجود در این میوه به آهستگی در خون جذب می شود و این موضوع از تمایل و اشتیاق شدید به شکر و قند جلوگیری می کند.

 

 

سلامت قلب و کاهش فشار خون با پشن فروت : مقدار پتاسیم موجود در پشن فروت بالا است.این ماده معدنی رگ های خونی را شل کرده و فشار خون را تنظیم می کند در نتیجه فشار وارد شده به قلب را کاهش داده و باعث سلامت کلی قلب می شود. پتاسیم در تحریکات بین عشای سلولی هم نقش بسیار موثری دارد بنابراین وجود پتاسیم به مقدار کافی سلامت کلی بدن را تضمین می کند. 

 

افزایش ایمنی بدن با پشن فروت : وجود ویتامین C ، کاروتن و کریپتوکسانتین در این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت تولید گلبول های سفیدخون می شود. بنابراین به پیشگیری از بروز عفونت در بدن کمک میکند. 

 

 

سلامت دستگاه گوارش با پشن فروت : فیبر موجود در پشن فروت مانند ملین عمل می کند و حرکات روده را بهبود می دهد و از یبوست پیشگیری کرده و به دفع کلسترول موجود در خوراکی ها از بدن کمک میکند و سطح چربی خون را کاهش می دهد. 

 

بهبود گردش خون با پشن فروت : همانطور که قبلا گفتیم پتاسیم موجود در این میوه باعث شل شدن عروق خونی می شود. آهن و مس موجود در آن برای تولید گلبول های قرمز ضروری است. ترکیب این سه ماده معدنی در این میوه باعث می شد جریان خون بهبود پیدا کند. 

 

مصرف پشن فروت در بارداری : فولات موجود در پشن فروت به رشد بهتر جنین کمک میکند و مانع از بروز نقایض عصبی می شود. این میوه باعث بهبود سیستم ایمنی و تراکم استخوان های مادر باردار می شود. 

 

 

بهبود سلامت پوست با پشن فروت : این میوه منبع ویتامین A ، ویتامین C ، کاروتن و ریبوفلاوین است که برای سلامت پوست و روشن تر شدن رنگ پوست مفیدند و از بروز علایم پیری زودرس پیشگیری می کند. 

 

حفظ سلامت چشم با پشن فروت  : وجود ویتامین A و کاروتن و سایر آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها در این میوه باعث تقویت بینایی و بهبود سلامت چشم می شود و از چشم به خصوص غشای مخاطی قرنیه در مقابل آسیب رادیکالهای آزاد محافظت میکند.

 

جهت تهیه پودر پشن فروت کلیک کنید

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید