۰

منبع غنی آنتی اکسیدان

بلک بری چیست ؟ 

بلک بری بومی قاره اروپا و مشترک در بین مناطق انگلیس است. این میوه یک عضو باستانی طب گیاهی است و اکنون انواع آن در آمریکای شمالی و هند رشد می کند. در مطالعاتی بر روی موش ها، عصاره بلک بری برای محافظت از پوست در برابر آسیب ماوراء بنفش، مفید یافت شد. این خاصیت میوه ممکن است در مبارزه با التهاب نمایان شده باشد.

 

 

خواص بلک بری

بلک بری همچنین سرشار از مواد مغذی مانند منگنز، فیبر و ویتامین های C و K است. همچنین حاوی تانن ها، آنتوسیانین ها و مواد مغذی مشابه است. بنابر ادعای برخی تحقیقات ، ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند.

آنچه که بلک­ بری ها را از اقوام رزبری خود متمایز می کند این است که نهنج میوه در بلک­ بری در زمان برداشت با آن باقی میماند، در حالی که در رزبری ها نهنج روی میوه نمانده و یک مرکز توخالی در میوه رزبری باقی می­گذارد!

 

 

ارزش غذایی بلک بری

 

بلک بری میوه های متراکم و مغذی است که طیف کاملی از اجزای مغذی را ذخیره می کند. ویتامین های موجود در بلک بری شامل ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K می باشد. براساس بانک اطلاعات ملی مواد مغذی آمریکا، مواد معدنی بلک بری شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است. بلک بری همچنین منبع خوبی از اسیدهای آمینه و فیبر غذایی ضروری است و هیچ کلسترول مضری ندارد.

 

در ادامه مقاله می خواهیم شما را با خواص بلک بری آشنا کنیم ...

 

مزایای سلامتی بلک بری

 

فواید بلک بری باعث آرامش در مشکلات سلامتی مختلفی می شود که در متن زیر مورد بحث قرار گرفته است:

 

آنتی اکسیدان بالقوه

بلک بری حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان قدرتمند است که از بدن به چندین روش محافظت می کند. مؤلفه هایی مانند اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، و فلاونول ها، به ویژه آنتوسیانوزیدها، در بلک بری در برابر مولکول های مضر اکسیداتیو وجود دارند و عملکرد آنها را خنثی می کنند. این ترکیبات از بدن در برابر طیف وسیعی از بیماری های ناشی از آسیب اکسیداتیو رادیکال های آزاد که ممکن است دلیل اصلی بسیاری از بیماری های کشنده باشند، محافظت می کند.

 

خواص ضد سرطان

میوه بلک بری ضد سرطان است و در درمان سرطان ریه، سرطان روده بزرگ و سرطان مری مؤثر است. ریز مغذی های موجود در بلک بری اثر پیشگیری کننده شیمیایی دارند و از تکثیر سلول های بدخیم جلوگیری می کنند.

 

 

بهبود گوارش

بلک بری منبعی از فیبر نامحلول و محلول برای عملکرد بهینه دستگاه گوارش است. فیبر نامحلول موجود در بلک بری جذب آسان و بهتر آب در روده بزرگ را تحریک می کند و به مدفوع اضافه می کند. این امر در حرکات منظم روده، رهایی از یبوست و سلامتی گوارش مفید است.

 

قلب سالم

وجود فلاونول هایی مانند آنتوسیانین ها در بلک بری آن را به میوه ای دوست داشتنی تبدیل می کند. سایر مواد مفید مانند منیزیم و فیبر موجود در بلک بری مانع از انسداد شریان ها و تحریک جریان گردش خون می شود. این میوه خطر ابتلا به بیماری های مختلف قلبی مانند سکته مغزی و تصلب شرائین را کاهش می دهد و سلامت قلب و عروق را حفظ می کند. منیزیم، در بلک بری نیز به تنظیم فشار خون کمک می کند و از آریتمی قلبی و انقباضات نامنظم جلوگیری می کند.

 

تقویت سیستم ایمنی

بلک بری به دلیل وجود فیتواستروژن ها، ویتامین ها و مواد معدنی به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف منظم بلک بری به مبارزه با عوامل بیماری زا کمک می کند و بدن را از عفونت ها و سایر بیماری های کشنده محافظت می کند.

 

 

مدیریت وزن

با توجه به مقادیر بسیار کم قند، بلک بری در مدیریت وزن سالم کمک می کند. تمیز کردن مؤثر روده ها به دلیل داشتن فیبر موجود در بلک بری و مقادیر بسیار کمی کالری، آن را به عنوان یک میان وعده عالی در حین تلاش برای کاهش وزن تبدیل می کند.

 

مراقبت از پوست

یکی از دانشمندان برجسته کانادایی می گوید که بلک بری به عنوان یک کمک عالی برای حفظ زیبایی پوست می باشد. بلک بری دارای چندین ماده مغذی مناسب پوست مانند ویتامین C، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قوی است. ویتامین E موجود در بلک بری با حفظ سلامت چربی های پوست، از چین و چروک پوست جلوگیری می کند. به غیر از محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو، ویتامین C موجود در بلک بری، همچنین وظیفه تشکیل و تقویت ساختار کلاژن را دارد که اساس بافت پیوندی است و در نتیجه در تقویت و سفت شدن پوست کمک می کند.

 

 

عوارض و اثرات جانبی بلک بری

برگ بلک بری:در مورد مصرف چای برگ بلک بری یا جوشانده آن احتیاط بیشتری به شما توصیه می شود. مصرف مقادیر زیادی چای برگ بلک بری مقدار تانن در بدن را به طرز چشمگیری بالا می برد و ممکن است باعث مشکلات گوارشی مانند تهوع و استفراغ شود. متخصصان معمولاً استفاده از شیر را در تهیه چای برگ بلک بری برای خنثی کردن تأثیر تانن ها توصیه می کنند. افرادی که مبتلا به سرطان هستند یا سابقه قبلی در مورد چنین بیماری هایی را دارند، باید از مصرف چای ساخته شده از برگ های بلک بری خودداری کنند.

بارداری و فرزندان:مادران باردار و شیرده باید میوه بلک بری را به مقدار طبیعی بخورند اما باید از مصرف چای برگ بلک بری خودداری کنند. به کودکان زیر 24 ماه نیز نباید چای برگ بلک بری داده شود. برای کودکان بزرگتر و افراد مسن بالای 65 سال توصیه می شود برای مصرف صحیح چای برگ بلک بری مشورت با پزشک را انجام دهند.

 

 

جهت خرید این محصول کلیک کنید

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید