۰

کاهش بیماری های قلبی

خواص پرتقال خونی

 

این پرتقال در اصل از سیسیلی ایتالیا می‌آید. و چندان مایه‌ی تعجب نیست که بشنویم براساس رنگ‌شان نام‌گذاری شده‌اند. پرتقالهای خونی حاوی مقادیر بسیاری آنتو سیانین هستندو رنگدانه‌های قرمز، بنفش و آبی این میوه از بدن در برابر بیماری‌های بسیاری محافظت می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که آب پرتقال خونی از چاق شدن جلوگیری می‌کند و کسانیکه آب پرتقال خونی می‌نوشند در مقایسه با کسانیکه از آب پرتقال معمولی استفاده می‌کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند.

 

 

فواید پرتقال توسرخ برای سلامتی

 

سرشار از آنتیاکسیدان

مبارزه با رادیکال‌های آزادی که عامل بیماری سرطان هستند یا می‌توانند به رگ‌های خونی یا اعضای بدن آسیب برسانند شناخته شده‌ترین کارکرد آنتی‌اکسیدان‌هاست. بنابراین، میزان بالای آنتی‌اکسیدان و ویتامین ث موجود در این میوه، ما از ابتلا به بیماری خطرناک مصون می‌دارد. نتایج یک پژوهش نشان دادند که آنتوسیانین موجود در پرتقال توسرخ می‌تواند به بدن در مقابله با بیماری‌های ناشی از بالا رفتن سن کمک کند.

 

استحکام استخوانها

کلسیم ماده‌ای مهم و حیاتی برای حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌هاست. کلسیم موجود در پرتقال‌های توسرخ برای سلامت و استحکام استخوان‌ها بسیار مفید بوده و می‌تواند منبعی خوشمزه برای تامین این ماده‌ی مفید باشد.

 

مزایای آن برای کبد

پرتقال توسرخ می‌تواند به کاهش میزان چربی در اعضای بدن از جمله کبد و پانکراس کمک کند. این میوه همچنین می‌تواند به سوزاندن چربی‌های دور شکم کمک کند. بنابراین، پرتقال توسرخ علاوه بر اینکه می‌تواند عملکرد کلی ارگان‌های بدن به ویژه کبد را بهبود ببخشد به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

 

 

هضم آسانتر غذا

همان‌طوری که پیش از این گفته شد پرتقال توسرخ سرشار از فیبر است. فیبر همان ماده‌‌ای‌ست که بدن برای هضم آسان‌تر و بهتر غذا به آن نیاز دارد. فیبر همچنین موجب نرمال نگاه داشتن سطح گلوکز موجود در بدن می‌شود.

 

ویتامین آ برای چشمها و بدن

یکی دیگر از مواد مفید موجود در پرتقال‌های توسرخ ویتامین آ است. همه‌ی ما کم و بیش می‌دانیم که ویتامین آ تا چه حد می‌تواند برای سلامتی برخی قسمت‌های چشم از جمله بافت شبکیه‌ی چشم مفید باشد و به ما در داشتن چشم‌هایی سالم‌تر کمک کند.

 

 

خواص پرتقال خونی برای پوست و مو

 

 جوان سازی پوست صورت

پرتقال خونی به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین A که دارد به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

 

بهبود سریع تر زخم ها

یکی از فواید آنتی اکسیدان های موجود در پرتقال خونی کمک به فرآیند انعقاد خون به منظور درمان سریع تر زخم ها می باشد. این برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است زیرا می تواند از بروز زخم پای دیابتی و عوارض ناشی از آن جلوگیری کند.

 

سلامت مو

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پرتقال خونی به تقویت و افزایش رشد موی سر کمک می کند.

 

 

عوارض و مضرات پرتقال خونی

 

اسهال

زیاده روی در مصرف پرتقال به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد، می تواند باعث اسهال شود.

 

بیماری کلیوی

زیاده روی در مصرف پرتقال خونی برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی مضر می باشد چون کلیه ها نمی توانند پتاسیم اضافی را از بدن دفع کنند.

 

3 نوع پرتقال خونی وجود دارد :

  • مورو : طعم شیرین و گوشت قرمز تری نسبت به دو نوع دیگر دارد.
  • تاروکو یا تاراکو : طعم شیرین تری نسبت به انواع دیگر دارد.
  • سانگوینلو : هیچ هسته ای ندارد.

 

 

ارزش غذایی پرتقال خونی 

 

  • کالری : 64
  • چربی : 0.1 گرم
  • کربوهیدرات : 15.9 گرم
  • پروتئین : 1.2 گرم
  • قند : 12.7 گرم
  • فیبر : 3.2 گرم

 

نکته

رنگ قرمز خونی گوشت این پرتقال به رنگدانه هایي موسوم به آنتوسیانین ها نسبت داده می شود. این رنگدانه‌ها طبق معمولً در بعضی از میوه ها و گل هاي‌ قرمز رنگ دیده میشود. چنین میوه هایي، توت فرنگی و گل هایي مانند گل بامیه را شامل می‌شوند.

 

جهت خرید این محصول کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید