۰

نیاز بدن به کلاژن

کلاژن از موادی است که برای سلامت بدن و مخصوصا پوست و مو اهمیت زیادی دارد. پودر کلاژن فراوان‌ترین پروتئین بدن است. کلاژن در اکثر بافت‌ها مانند بافت ماهیچه، پوست، خون، استخوان‌ها و … یافت می‌شود. این پروتئین وظایف بسیار مهمی را در بدن بر عهده دارد. در سال‌های اخیر استفاده از مکمل‌های خوراکی کلاژن در بین مردم رواج یافته است. اکثر پودرهای موجود در بازار هیدرولیز شده‌اند. به همین دلیل استفاده و هضم آن‌ها بسیار راحت است. این پروتئین مفید در بسیاری از خوراکی‌ها نیز یافت می‌شود. با تغذیه مناسب و یا استفاده از مکمل‌های خوراکی کلاژن، می‌توانید از کمبود این پروتئین در بدن و عوارض ناشی از آن جلوگیری کنید.

فواید مصرف پودر کلاژن:

همانطور که در بالا نیز گفته شد پروتئین کلاژن تشکیل‌دهنده بسیاری از بافت‌های بدن است. کمبود این پروتئین در بدن عوارض ناخوشایندی دارد. در اکثر افراد با افزایش سن میزان این پروتئین به شدت کاهش می‌یابد. کاهش کلاژن در بدن مشکلات پوستی، دردهای مفصلی، مشکلات قلبی و … را به دنبال دارد. در نتیجه مصرف این پروتئین فواید زیادی برای بدن دارد.

 

 

 

سلامت پوست

قسمت اعظم بافت پوست از پروتئین کلاژن ساخته شده است. با افزایش سن سلول‌های بدن به میزان کافی کلاژن نمی‌سازند. با کاهش کلاژن پوست خاصیت الاستیسته خود را از دست داده، دهیدراته نیز می‌شود. به همین دلیل است که با افزایش سن پوست شما به مرور خشک، فرسوده و چروک می‌شود. با مصرف کلاژن، میزان این پروتئین در بدن افزایش یافته و روند پیری پوست متوقف می‌شود. با افزایش کلاژن در بدن چروک‌های پوستی از بین رفته و پوست مجددا هیدراته خواهد شد. مصرف کلاژن همچنین سلول‌ها را برای تولید الاستین و سایر فیبرها تحریک می‌کند. بنابراین با مصرف این پروتئین می‌توانید تا حدود زیادی از افتادگی پوست جلوگیری کنید.

 

تسکین دردهای مفصلی

کلاژن با یکپارچه کردن بافت غضروف از مفصل‌های شما محافظت می‌کند. با افزایش سن و کاهش کلاژن احتمال بروز بیماری‌های مفصلی مانند استئوآرتریت افزایش می‌یابد. مصرف پودر کلاژن باعث تحریک فرآیند غضروف سازی در بدن شما می‌شود در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های مفصلی مانند استئوآرتریت کاهش می‌یابد. از طرف دیگر با افزایش مقدار کلاژن در بدن التهابات مفصلی و عوارض ناشی از آن کاهش می‌یابد. به طور کلی مصرف پودر کلاژن التهاب مفصلی را کاهش می‌دهد. همچنین این مکمل‌ها بدن را برای ساخت مجدد کلاژن تحریک می‌کنند. همین امر موجب تسکین دردهای مفصلی در سنین بالاتر می‌شود.

 

جلوگیری از تحلیل استخوان

بخش اعظم استخوان از کلاژن تشکیل شده است. در واقع کلاژن باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود. با افزایش سن و با کاهش میزان کلاژن در بدن، حجم توده استخوانی نیز کاهش می‌یابد. در نهایت با کاهش توده استخوانی احتمال بروز بیماری‌های مربوط به استخوان مانند استئوپروزیس افزایش می‌یابد. مصرف پودر کلاژن با افزایش میزان این پروتئین در بدن، از تحلیل حجم استخوان جلوگیری می‌کند. با افزایش کلاژن ریسک ابتلا به انواع بیماری‌های استخوانی مانند استئوپروزیس کاهش می‌یابد.

 

 

افزایش حجم ماهیچه

حدود 1-10 درصد حجم ماهیچه از‌ پروتئین کلاژن تشکیل شده است. وجود کلاژن برای استحکام و فعالیت ماهیچه ضروری است. در سنین بالا با کاهش میزان کلاژن ماهیچه‌ها تحلیل می‌رود. مصرف پودر کلاژن حجم توده ماهیچه را افزایش می‌دهد. در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های مربوط به ماهیچه به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

 

بهبود سلامت قلب

در ساختار آرتریت‌ها (رگ‌هایی که وظیفه خون رسانی به قلب را برعهده دارند) کلاژن یافت می‌شود. با کاهش کلاژن این رگ‌ها به تدریج ضعیف شده و خون کافی به قلب نمی‌رسد. در نهایت این امر ریسک ابتلا به بیماری‌های قلب را در سنین بالا افزایش می‌دهد. کاهش کلاژن ممکن است باعث تصلب شرایین و حمله قلبی در افراد شود. بنابراین مصرف مکمل‌های کلاژن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلب را در سنین بالا کاهش می‌دهد.

 

 

 

علاوه بر موارد بالا کلاژن کاربردهای دیگری نیز دارد:

 

سلامت مو و ناخن:

مصرف کلاژن باعث استحکام ناخن‌ها می‌شود. همچنین کلاژن فولیکول‌های مو را تقویت کرده و رشد مو را افزایش می‌دهد.

 

سلامت روان:

مصرف کلاژن علائم مربوط به افسردگی را کاهش داده و باعث بهبود سلامت روان می‌شود.

 

کاهش وزن:

کلاژن با افزایش متابولیسم باعث کاهش وزن می‌شود.

 

 

 

آیا مصرف پودر کلاژن عوارض جانبی دارد؟

به طور کلی مصرف کلاژن عوارض حادی ندارد. با این حال ممکن است مصرف این پودر مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. پودر کلاژن از مواد آلرژی‌زا مانند ماهی، تخم‌مرغ و … تهیه می‌شود. به همین دلیل ممکن است مصرف آن برای افرادی که به این مواد حساسیت دارند، خطرناک باشد. در مواردی نیز مصرف پودر کلاژن باعث تلخی دهان می‌شود.

 

 

کلام پایانی

مصرف کلاژن فواید زیادی دارد. پودر کلاژن عوارض ناشی از پیری پوست را کاهش داده، از ایجاد چین و چروک و خشکی پوست جلوگیری می‌کند. همچنین این پودر از تحلیل ماهیچه‌ها و توده استخوانی جلوگیری کرده و احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مصرف پودرهای کلاژن عوارض جانبی ندارد. هضم این پودرها ساده است و مشکلی برای دستگاه گوارش ایجاد نمی‌کند. کلاژن در بسیاری از منابع غذایی وجود دارد. اما گاهی دسترسی به مواد غذایی حاوی کلاژن امکان‌پذیر نیست. در این صورت به راحتی با تهیه پودر کلاژن می‌توانید نیاز بدن خود را تامین کنید. 

 

جهت خرید این محصول کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید