۰

رشد مغز و مقاوم سازی

شیر نارگیل چگونه تهیه می شود؟

آب نارگیل مایعی است که درون یک نارگیل قرار دارد، در حالی که شیر نارگیل از گوشت سفید نارگیل بدست می آید.

شیر نارگیل می تواند غلیظ یا رقیق باشد. هنگام تهیه شیر غلیظ، تولید کنندگان گوشت نارگیل های رسیده را رنده می کنند، سپس آن را از طریق پارچه های نازک فشرده می کنند تا مایع آن استخراج شود. شیر غلیظ، چربی بیشتری نسبت به شیر رقیق دارد.

شیر نارگیل رقیق از گوشت نارگیل فشرده باقی مانده در داخل صافی پنیر بدست می آید. تولیدکنندگان آن را با آب گرم مخلوط می کنند و سپس آن را برای بار دوم از طریق صافی پنیر عبور می دهند. مایع حاصل بسیار رقیق تر است.

 

 

شیر نارگیل چه خاصیتی دارد؟

تحقیقات نشان می دهد که شیر نارگیل خواص فراوانی برای سلامتی دارد. در ادامه شما را با خواص شیر نارگیل تازه آشنا می کنیم. 

طبع شیر نارگیل گرم است. شیر نارگیل سرشار از فولات، ویتامین C، آهن، منیزیم، پتاسیم، مس، منگنز، سلنیوم، لوریک اسید و پروتئین است.

 

کاهش وزن

شیر نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​(MCTs) است که محققان آن را با کاهش وزن مرتبط دانسته اند. MCT ها انرژی را از طریق فرآیندی به نام ترموژنز یا تولید گرما تحریک می کنند.

برخی مطالعات نشان می دهد که MCT ها برای کاهش وزن بدن و اندازه دور کمر کار می کنند. همچنین ممکن است میکروبیوتای ناپایدار روده را متعادل کنند. فقدان این ثبات ممکن است در بروز چاقی نقش داشته باشد.مطالعه ای در سال 2015 بر روی مردان دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف MCT در وعده صبحانه منجر به کاهش مصرف مواد غذایی در اواخر روز می شود.

یافته های یک مطالعه در سال 2018 نشان می دهد که MCT حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و بسیاری از محققان معتقدند که این حساسیت باعث کاهش وزن می شود. انسولین هورمونی اساسی است که گلوکز را تجزیه کرده و سطح قند خون را کنترل می کند.

 

خاصیت شیر نارگیل برای کودکان و نوزادان

شیر نارگیل منبع غنی مواد مغذی و چربی های سالم است که برای رشد مغز، مقاوم سازی و سلامت پوست نوزادان بسیار مفید است.

حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی همچون ویتامین C و E، آهن، منیزیم و روی است که همگی برای حفظ سلامت، رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک ضروری هستند.

شیر نارگیل کرم های روده ای در کودکان را از بین برده و یبوست و اسهال آن ها را درمان می کند.

 

 

جلوگیری از پوکی استخوان از فواید شیر نارگیل است.

شیر نارگیل حاوی مقدار بالایی کلسیم است که به تقویت استخوان ها کمک می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

 

سلامت قلب

تحقیقات رژیم های غذایی غنی از چربی اشباع با کلسترول بالا و افزایش خطر بیماری های قلبی را مرتبط دانسته است. برخی از افراد ممکن است شیر ​​نارگیل را به دلیل داشتن چربی زیاد، برای قلب مفید قلمداد نکنند.با این حال، منابع مختلف چربی اشباع ممکن است به روش های مختلف بر بدن تأثیر بگذارد. همچنین، ژنتیک در نحوه متابولیسم چربی های اشباع توسط فرد و میزان تأثیر این چربی ها بر سلامتی نقش دارد.

 

یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل میزان کلسترول بد، یا کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد ، اما این ماده باعث افزایش سطح "کلسترول خوب" یا کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) می شود.توجه به این نکته مهم است که دوره مطالعه کوتاه، فقط 4 هفته بود و تحقیقات فاقد کنترل بود.

کلسترول HDL از قلب محافظت می کند و کلسترول LDL را از خون خارج می کند. این ماده کلسترول LDL را به کبد می رساند و آن را تجزیه می کند و بدن در نهایت آن را از بین می برد.

در حالی که روغن نارگیل ممکن است سطح کلسترول LDL را افزایش ندهد ، محصولات پایه نارگیل سرشار از چربی و کالری هستند. مردم فقط باید آنها را در حد متوسط ​​مصرف کنند.

به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل در هر وعده، چربی قابل توجهی از شیر نارگیل دارد که تأثیرات چشمگیری بر میزان کلسترول خواهد داشت.

 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

نارگیل حاوی لیپیدی به نام اسید لوریک است و بسیاری از محققان معتقدند که اسید لوریک می تواند از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی کند.

برخی از یافته ها نشان می دهد که اسید لوریک دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است.

در مطالعه اثرات ضد میکروبی اسید لوریک حاصل از نارگیل، محققان انواع مختلف باکتری را جدا کرده و در معرض اسید لوریک در ظروف پتری قرار دادند. آنها دریافتند که اسید لوریک به طور موثری رشد استافیلوکوکوس اورئوس، استرپتوکوک پنومونیه و مایکوباکتریوم سل را مهار می کند. محققان دیگر دریافتند که اسید لوریک باعث آپوپتوز، مرگ سلولی در سلول های سرطانی پستان و آندومتر می شود. یافته ها حاکی از آن است که این اسید با تحریک پروتئین های گیرنده خاصی که رشد سلول ها را تنظیم می کنند، از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

 

معده و دستگاه گوارش

در یک مطالعه بر روی حیوانات مشخص شد که شیر نارگیل خطر ابتلا به زخم معده را کاهش داده و در واقع اثری مشابه داروهای ضد زخم معده دارد. مصرف شیر نارگیل به بهبود هضم غذا کمک می کند، با بهبود حرکات روده برای پیشگیری و درمان یبوست مفید است و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود.

 

چگونه شیر نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

فرصت های زیادی برای افزودن شیر نارگیل به وعده های غذایی و نوشیدنی ها وجود دارد. به عنوان مثال شیر یکی از مواد اصلی در بسیاری از غذاهای آسیایی است. این محصول به صورتی پودر نیز موجود میباشد که مصرف را راحت تر کرده است.

 

شیر نارگیل را می تواند به خوبی در موارد زیر استفاده کنید:

 

فرهنگ غلات : سعی کنید شیر سنتی لبنیات را با شیر نارگیل جایگزین کنید.

اسموتی : از شیرنارگیل در تهیه ی اسموتی ها استفاده کنید.

سوپ : شیرنارگیل را به عنوان پایه هر سوپ خامه ای جایگزین کنید (شیر نارگیل کنسرو شده با چربی کاملاً کمتر از خامه است)، یا آب سوپ، سبزیجات و پودر کاری را به یک پایه شیر نارگیل برای یک سوپ الهام گرفته از تایلند اضافه کنید.

بلغور جو دوسر : از شیر نارگیل به عنوان مایع موجود در بلغور جو دوسر استفاده کنید. یک قوطی شیرنارگیل را بجوشانید. 1 فنجان جو دو سر را هم بزنید. به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که شیر جذب شود بپزید. روی آن مقداری موز (یا میوه دیگر) و دارچین قرار دهید.

مرغ کاری : یک قوطی شیر نارگیل را به جوش آورده و ادویه ها و پودر کاری را اضافه کنید. مرغ و سبزیجات پخته شده را مخلوط کرده و با برنج یا کینوا سرو کنید.

 

 

یک فنجان 250 گرمی شیرنارگیل حاوی ترکیبات زیر است:

 

  • کالری: 552
  • چربی: 57 گرم
  • پروتئین: 5 گرم
  • کربوهیدرات: 13 گرم
  • فیبر: 5 گرم
  • ویتامین س : 11%
  • فولات: 10%
  • آهن: 22%
  • منیزیم: 22%
  • پتاسیم: 18%
  • مس: 32%
  • منگز: 110%
  • سلئیوم: 21%

 

پودرینو به عنوان تنها برندی در ایران که به صورت کاملا‌ تخصصی بر روی پودر های تغذیه کار می‌کند، پودر شیر نارگیل“ با کیفیت ” و “ اصل ” را از یک شرکت معتبر از چین وارد کرده و در ایران بسته بندی کرده و با قیمت مناسب در قوطی های 50 گرمی عرضه می کند.

 

 

عوارض جانبی مصرف نارگیل:

مگر اینکه شما به نارگیل حساسیت داشته باشید که آن هم در مقایسه با گرده درخت و بادام زمینی بسیار نادر می باشد.
در گونه های کنسرو مواد غذایی ماده ای شیمیایی به نام بیسفنول می باشد که می تواند به مواد غذایی شسته شده نفوذ کند و با مشکلات تناسلی و سرطان در ارتباط است.

 

سخن پایانی

 

شیر نارگیل یک غذای کامل، مغذی و همه کاره می باشد که همیشه در دسترس است و همچنین شما می توانید برای تاثیر بهتر در رژیم غذایی خود به مقدار متوسط از آن استفاده کنید.

 

جهت خرید این محصول کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید