۰

اسپیرولینا آبی چیست ؟

اسپیرولینا آبی چیست ؟

اسپیرولینای آبی رنگدانه آبی است که از جلبک های سبز آبی استخراج می شود. این یک فیتوسیانین است که سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ، آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئیدها است. اسپیرولینای آبی از همان گونه جلبک هایی مانند اسپیرولینای سبز کشت می شود ، اما دیواره های سلول ها شکسته شده و فیکوسیانین از طریق استخراج سانتریفیوژ از هم جدا می شود.

 

 

 

لاغری و جوانی از خواص اسپیرولیناست!

 

لاغری و جوانی با استفاده از مواد طبیعی و توصیه های طب سنتی می تواند بهترین راه مبارزه با چاقی و پیری باشد. اسپیرولینا گیاهی است که با شناخت فواید آن و میزان مصرف به گنجینه ای از خواص خواهید رسید. جلبک اسپیرولینا یک جلبک آبی - سبز و گیاه آب شیرین است. این گیاه یکی از پر تحقیق ترین گیاهان در سال های اخیر است. جلبک اسپیرولینا به خاطر طعم تند و مواد مغذی و فوایدش شهرت دارد.

 

 

خواص اسپیرولینا

ارزش غذایی جلبک اسپیرولینا:

 

5 % آب

24 % کربوهیدرات

8 % چربی

و در حدود 60% (51-71%) پروتئین است.

 

این یک منبع پروتئینی کامل است که حاوی همه اسیدهای آمینه ضروری است.

هر 100 گرم اسپیرولینا شامل 290 کالری و منبع غنی (20% یا بیشتر از میزان دریافتی روزانه ویتامین A) از مواد مغذی ضروری به ویژه ویتامین a، بتا کروتن، لوتئین زیکسانتین، تیامین (b1), ریبوفلاوین (b2), نیاسین (b3), اسید پانتوتنیک (b5), ویتامین b12, فولات (B9)، ویتامین B12، کلوئین، ویتامین c, ویتامین Dویتامین Eویتامین K, و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیوم، منگنز، فسفر, پتاسیم, سدیم, زینک هستند.

چربی جلبک اسپیرولینا شامل 8% از اسیدهای چرب, گاما - لینولنیک اسید, آلفا - لینولنیک اسید, اسید لینولئیک, اسید استیریدونیک, اسید ایکوساپنتدنویئک، اسید دوکوساهکسینوئیک و آراشیدونیک اسید (آراشیدونیک) است.

 

 

مزایای اسپیرولینا آبی چیست؟

 

1. افزایش سطح آنتی اکسیدانی که باعث کاهش آسیب های ROS (اکسیژن واکنشی) می شود.

2. فعالیت ضد التهابی قوی با مهار آنزیم COX - 2.1. افزایش سطح آنتی اکسیدانی که باعث کاهش آسیب های ROS (اکسیژن واکنشی) می شود.

3. ایجاد رشد سلول سرطانی.

4. کاهش سمیت شیمی درمانی داروها و نفروتوکسایدی با افزایش سطح SOD (سوپراکسید دیسموتاز) در بدن، در نتیجه اثر محافظتی بر روی کبد و کلیه دارد.

 

 

اسپیرولینا برای آکنه:

 

خواص ضد التهاب اسپیرولینا به کاهش تورم، آکنه و جلوگیری از بروز آسیب های بیشتر کمک می کند. متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد که درمان سریع تر را ممکن می سازد و همچنین از رشد زیادی باکتری ها جلوگیری می کند.

علاوه بر خوردن آن، شما می توانید از محصولات پوستی اش برای مقابله با مشکلات آکنه استفاده کنید.

 

اسپیرولینا برای برای تیرگی زیر چشم:

 

کلوروفیل (که به عنوان یک سوپر خوراکی شناخته می شود) موجود در این جلبک به کاهش تیرگی و لکه هایی روی پوست شما کمک می کند. در پاسخ به سوال یکی از کاربران از بخش سلامت نمناک باید بگوییم که روش های متعددی برای مصرف اسپیرولینا وجود دارد - می توانید مقداری پودرش را به آب اضافه کرده و آن را بنوشید و یا آن را به یک اسموتی اضافه کنید.

 

اسپیرولینا برای افزایش رشد موها:

 

استفاده موضعی از اسپیرولینا می تواند رشد مو را تسریع کند. علاوه بر مصرف، این جلبک به عنوان یک جز در درمان شامپو و نرم کننده ها استفاده می شود. هم چنین پروتئین های اسپیرولینا می توانند باعث کاهش ریزش مو و نازکی مو شوند.

 

 

نحوه مصرف :

 

کاسه اسموتی یک روش عالی برای ترکیب یک تن غذاهای پر مواد مغذی در رژیم غذایی شماست. کاسه اسموتی معمولاً از نوشیدن اسموتی رضایت بخش تر است ، زیرا جویدن واقعی وجود دارد.

از کاسه اسموتی آبی گرمسیری ، یک کاسه اسموتی خوشمزه و پر جنب و جوش که با چربی های سالم ، پروتئین ، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها همراه با توت های تازه بسته بندی شده است. این دستور العمل ترکیبی مفید از شیر نارگیل ، آووکادو ، موز ، آناناس و اسپیرولینای آبی است و فقط در یک لحظه در مخلوط کن پرقدرت جمع می شود.

Nourishing Blue Smoothie Bowl ترکیبی زیبا و سالم از اسپیرولینای آبی ، موز ، هلو ، آناناس و شیر بادام است. پودرینو پیشنهاد می کند که این کاسه اسموتی را با لبه های کاکائو و انواع توت های یخ زده نوش جان کنید.

یا می توانید با تابستان در یک اسموتی ، یک ترکیب اسپیرولینا ، موز ، گل کلم ، آووکادو و چای گل نخود پروانه ای را برای یک پاپ آبی اضافی بخورید.

میان وعده و یا صبحانه : از هر نانی که دوست دارید استفاده کنید و سپس پنیر خامه ای نرم شده را با اسپیرولینای آبی مخلوط کرده و روی نان تست پخش کنید. با مقداری زرق و برق خوراکی و چند نوع توت یا میوه خرد شده بپاشید و به همین ترتیب ، صبحانه سرگرم کننده (و سالم!) تهیه کرده اید.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید