۰

خواص میوه گراویولا چیست؟

ساپادیل چیست؟

 

 

ساپادیل که به نام های سورسوپ ، واناوانا و گراویولا هم شناخته می شود، نام درختی از تیره آنوناسه و بومی مناطق گرمسیری آمریکای مرکزی (مکزیک و جزایر کارائیب) است.

این میوه شگفت انگیز پوستی به رنگ سبز دارد، گوشت آن نرم و خامه ای است و مزه ی آن ترکیبی از طعم توت فرنگی، آناناس، لیمو ترش و کمی هم نارگیل و موز می باشد.

میوه ساپادیل سرشار از آنتی اکسیدان ها، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین C، منیزیم، پتاسیم، آهن و فیبر است. برخی از مطالعات حاکی از آن است که گراویولا به کاهش التهاب بدن کمک کرده و احتمال ابتلا به سرطان را از بین می برد.

 

 

 

فواید دارویی و درمانی ساپادیل برای سلامتی

 

1. منبع غنی آنتی اکسیدان

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در میوه ساپادیل به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مختلف، از جمله بیماری های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می دهند.

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در عصاره ساپادیل، از آسیب به سلول ها جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

 

2. سرطان

میوه سورسوپ به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد، به پیشگیری و درمان انواع سرطان و تومور کمک می کند؛

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که سلول های سرطانی پستان با عصاره سورسوپ درمان می شوند. جالب است بدانید که عصاره سورسوپ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به این ترتیب به کاهش اندازه ی تومور و آپوپتوز سلول های سرطانی کمک می کند.

در یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده که عصاره ساپادیل باعث توقف رشد و تشکیل سلول های سرطانی لوسمی می شود.

 

3. ضد باکتری قوی

برخی مطالعات نشان می دهد که ساپادیل ممکن است حاوی خواص ضد باکتری قوی باشد؛

در یک مطالعه آزمایشگاهی مشخص شد که عصاره سورسوپ باعث نابودی باکتری های عامل پوسیدگی دندان، باکتری عامل وبا و باکتری استافیلوکوک می شود.

 

4. ضد التهاب طبیعی

برگ ها و میوه ساپادیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی هستند که خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتروز، آرتریت و روماتیسم را کاهش می دهند.

در آمریکای جنوبی از ریشه، پوست و برگ های درخت سورسوپ به دلیل خواص ضد التهابی قوی که دارند، برای درمان آرتریت استفاده می شود.

 

5. قند خون و دیابت

گفته می شود سورسوپ به کاهش قند خون در افراد مبتلا به بیماری دیابت کمک می کند.

 

 

6. درمان آسم

یک مطالعه در نیجریه نشان می دهد که برگ های درخت ساپادیل برای درمان بیماری های تنفسی مانند آسم مفید هستند.

 

7. استرس و افسردگی

یک مطالعه اولیه در دانشگاه کنتیکت نشان داده که سورسوپ یکی از بهترین میوه ها برای پیشگیری و درمان استرس، اضطراب و افسردگی است.

 

8. معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی میوه ساپادیل به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و مخاط دیواره معده را از آسیب حفظ می کند.

در طب سنتی از چای ساپادیل و آب این میوه برای درمان معده درد و کرم روده استفاده می کنند.

 

9. فشار خون

تحقیقات اولیه در نیجریه نشان می دهد که ساپادیل به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی که دارد، به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

 

10. درمان تب بالا

در طب سنتی از ساپادیل برای درمان تب بالا استفاده می شود. همچنین در آفریقا از عصاره برگ سورسوپ برای درمان تب بالا و تشنج ناشی از آن استفاده می کنند.

خواص ساپادیل برای پوست و مو

 

11. التهاب پوست نوزاد

در طب سنتی از برگ های درخت ساپادیل برای درمان التهاب پوست نوزاد استفاده می شود.

 

12. تقویت و افزایش رشد مو

گفته می شود که میوه سورسوپ به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی و خواص ضد التهابی که دارد با درمان شوره سر و ریزش مو، به تقویت و افزایش رشد موی سر کمک می کند.

 

عوارض و مضرات ساپادیل

 

پارکینسون

دانه های میوه سورسوپ (به انگلیسی : Soursop یا graviola) و (نام علمی : Annona muricata) حاوی آنوناسین (نوعی نوروتوکسین) هستند که خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش می دهند.

 

دوران بارداری و شیردهی

انرژی بالای سلول های جنین ممکن است باعث فعالیت برخی سموم در میوه سورسوپ شود، به همین دلیل توصیه می شود که زنان باردار و شیرده از مصرف این میوه جدا اجتناب کنند.

 

التهاب چشم

پوست و دانه های میوه ساپادیل بسیار سمی هستند و استفاده از آن ها باعث التهاب چشم می شود.

 

 

نحوه خوردن ساپادیل

هنگام انتخاب میوه سورسوپ، آن هایی را انتخاب کنید که پوست سبز تیره داشته و نرم و رسیده باشند، اگر هنوز کال هستند در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شوند.

میوه ساپادیل را از وسط (به صورت عمودی) به دو نیم تقسیم کنید، هسته ها را از گوشت جدا کرده و دور بیندازید، گوشت آن را از پوست جدا کرده، قطعه قطعه کنید و به صورت خام بخورید.

 

طریقه مصرف ساپادیل

در آمریکای جنوبی میوه سورسوپ را برای تهیه انواع آب میوه های طبیعی، اسموتی و بستنی استفاده می کنند.

گوشت میوه ساپادیل را برای تهیه انواع کیک، کوکی و شیرینی به کار می برند. همچنین گوشت میوه سورسوپ برای تهیه نوعی دمنوش گیاهی استفاده می شود.

 

ارزش غذایی ساپادیل (100 گرم)

  • کالری: 66

  • چربی : 0.3 گرم

  • کربوهیدرات: 16.8 گرم

  • پروتئین: 1 گرم

  • فیبر: 3.3 گرم

  • قند : 14 گرم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید