۰

خواص کاوا کاوا

کاوا که اغلب کاوا کاوا نیز نامیده می شود، یک گیاه دارویی است که زیستگاهش در قسمت جنوبی اقیانوس آرام یعنی میکرونزی و پلینزی می باشد. از خواص کاوا برای قرن ها به عنوان داروی گیاهی و نوشیدنی های مناسبتی در قسمت های اقیانوسی استفاده می شده است.  از مهم ترین خواص کاوا می توان به درمان سرطان اشاره کرد؛ استفاده از این گیاه می توانند باعث توقف رشد تومور شود. در مقابل، گزارش شده است که برخی از بیماری های کبد می توانند به دلیل استفاده از ریشه کاوا رخ دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص مثبت این گیاه آشنا کنیم.

 

گیاه کاوا درختچه همیشه سبز گرمسیری با نام علمی Piper methysticum از خانواده بادنجانیان است که برگ های قلب شکل و ساقه چوبی دارد. گیاه کاوا بومی جزایر اقیانوس آرام جنوبی است و مردم این نواحی از ریشه های آن برای تهیه نوعی نوشیدنی خاص برای مراسم خود استفاده می کنند. از ترکیبات موجود در کاوا می توان به کاوالاکتون اشاره کرد که 3 تا 20 درصد وزن خشک ریشه گیاه را تشکیل داده است. گیاه کاوا به دلیل خاصیت آرامش بخش و ضد اضطراب آن به شهرت رسیده و گفته شده برای درمان مشکلاتی همچون بی خوابی، تسکین دردها و پیشگیری از سرطان مفید است. 

 

 

خواص کاوا

 

مبارزه با سرطان: Flavokawains ها متابولیت های ثانویه ای هستند که در ریشه کوا یافت می شوند و ممکن است دارای خواص ضد سرطانی باشند. مطالعات سمیت کوا را مقایسه کردند و نتایج انطباق سلولی را در سلول های هپاتوسیت انسانی بررسی کردند. آزمایشات زیادی بر روی این مواد موجود در کاوا انجام شده است که بیشتر آنها نشان می دهد که سلول های سرطانی در مواجه با Flavokawains ها آسیب می بینند و  در بیشتر موارد نابود می شوند. هنوز آزمایش های زیادی باید در مود این خاصیت کاوا انجام بگیرید ولی بیشتر دانشمندان امیدوارند که بتوانند با استفاده از این گیاه به درمانی قطعی برای سرطان برسند.

 

کاهش میزان تومور در پروستات: یک مطالعه منتشر شده در مقاله Oncotarget نشان می دهد که خواص کاوا می تواند از رشد برخی از سلول های معیوب جلوگیری کند. آزمایشاتی که بر روی موش ها انجام شده حاکی از آن است که استفاده از خواص کاوا توانسته  ضایعات و آدنوکارسینوم در پروستات را افزایش داده و بدین وسیله تومور را کاهش بدهد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که عوامل موجود در کوا ممکن است یک مهار کننده مفید برای درمان سرطان پروستات باشد.

 

تقویت سیستم ایمنی: عصاره Flavokawains دارای خواص بالقوه ضد التهاب است. یک مطالعه امیدوار بود عامل هایی پیدا کند که بتواند عملکرد سیستم ایمنی را بدون برهم زدن تعادل هومئوستاتیک افزایش دهند. این عامل ها به صورت بالقوه در ریشه کاوا وجود دارند. برای اثبات این فرضیه عصاره های Flavokawains که در ریشه کاوا وجود دارد، بر روی موش ها آزمایش شد. بعد از گذشت یک هفته مشخص شد سیستم ایمنی این موجودات بهبودی چشمگیر داشته است. ریشه کوا می تواند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن انسان باشد به همان شیوه ای که برای موش ها بود.

 

مبارزه با سرطان سینه: گزارش شده است که کاوا دارای فعالیت ضد سرطان و ضد التهابی است. ما به خوبی می دانیم که وضعیت سیستم ایمنی بدن و روند التهابات می توانند نقش حیاتی را در پیشرفت سرطان بازی کنند. مطالعه ای در مالزی با هدف درک اینکه چگونه خواص کاوا می تواند به تنظیم و تقویت سیستم ایمنی کمک کند و همچنین مانع از التهاب در موش های مبتلا به سرطان پستان شود، انجام شد. به طور قابل توجهی کاهش وزن و حجم تومور پس از درمان با این گیاه مشاهده شد. التهاب در موشهای درمان شده با کوا نیز کاهش یافته بود. به طور کلی، این نتایج نشان می دهد که ریشه کوا نه تنها باعث تقویت ایمنی ضد تومور، بلکه مانع از بروز التهاب در یک محیط زیست مستعد ابتلا به سرطان می شود.

 

 

کاهش اضطراب: اختلال اضطراب عمومی یک وضعیت مزمن و فراگیر است که سطح بالاتری از استرس روان را ایجاد می کند و درمانش در بلند مدت دشوارتر است. برخی مطالعات ادعا می کنند که ریشه کاوا یک ضد اضطراب غیر اعتیاد آور و غیر هیپنوتیزمی است که توان بالقوه برای درمان اضطراب را دارد. تحقیقات بیشتری توسط موسسه کاکرین انجام شده است که شواهد اثبات یا رد اثرات عصاره ریشه کاوا را به عنوان یک درمان طبیعی برای اضطراب ارزیابی می کند. در این تحقیقات 22 بیمار که به اضطراب دچار شده اند با روش های مختلفی تحت درمان قرار می گیرند. 12 مورد از آنها از عصاره کاوا استفاده کرده بودند، این تعداد در پایان دوره درمان بهترین بازدهی را گرفته بودند. تعداد کمی از عوارض جانبی گزارش شده است که البته همه آنها خفیف بودند.

 

بهبود کیفیت خواب: کاوا اولین بار در دهه 1990 به عنوان یک درمان گیاهی برای افرادی که نمی توانند بخوابند و اضطراب دارند، محبوب شد. ما می دانیم که 50 درصد مردم در دوره ای از زندگی خود از مشکلات خواب رنج برده اند. درمان های گیاهی برای کمک به درمان اختلالات خواب و بی خوابی عمومی، از جمله ریشه کاوا، بیشتر و بیشتر در حال ترویج هستند. در یک مطالعه انجام شده در دانشکده پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه روچستر، خواص 6 ماده مختلف ( کافئین، بابونه، گیلاس، کاوا، L-تریپتوفان، ماری جوانا و ریشه والرین ) مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد نوشیدنی هایی که دارای عصاره کاوا بودند بیشترین تاثیر را از خود به جای گذاشته اند.

 

نحوه مصرف : پودر گیاه کاوا اغلب به صورت دمنوش، شربت یا داخل اسموتی استفاده می کنند.
 

هشدار: مقدار مصرف روزانه آن نباید از 250 میلی گرم تجاوز کند.

 

 جهت خرید روی تصویر کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید