۰

اسموتی با اسپیرولینا

جلبک اسپیرولینا به دلیل طعم خاص، مواد مغذی و مزایای شگفت انگیزش، می تواند یکی از مواد مورد نیاز یک اسموتی بسیار مقوی بشود. 

 

خواص و فواید اسپیرولینا

اسپیرولینا از نظر ارزش غذایی از 60 تا 70 درصد پروتئین، 5 درصد آب، 23 درصد کربوهیدرات و 8 درصد چربی تشکیل شده است. ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین D، پتاسیم، سدیم، منگنز و بتا کروتن تنها بخشی از موادی هستند که درون اسپیرولینا وجود دارند.

 

کاهش سطح قند خون:

آزمایشی روی افرادی که دارای دیابت نوع 2 بودند انجام شده بود. در این آزمایش آنها به مدت 2 ماه روزانه 2 گرم اسپیرولینا  مصرف می کردند. نتیجه آزمایش نشان می داد که سطح قند خون آن ها به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده بود.

 

کاهش آکنه:

اسپیرولینا متابولیسم بدن انسان را افزایش داده و به جلوگیری از تورم و آکنه کمک می کند. همچنین مانع از رشد باکتری ها می شود.

 

رفع تیرگی زیر چشم:

کلروفیل موجود در اسپیرولینا روی کاهش و از بین رفتن لکه های پوستی و تیرگی زیر چشم موثر است.

 

چربی سوزی:

اسید های چرب امگا 3 که به درون اسپیرولینا وجو دارند می توانند روی کاهش وزن و سوزاندن چربی ها تاثیرگذار یاشند. اسپیرولینا شاخص گلیسمی پایینی دارد. علاوه بر این که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؛ باعث بهبود عملکرد مغز هم می شود.

 

میزان کالری کم :

با توجه به این که اسپیرولینا خواص و مواد مغذی زیادی دارد اما مقدار کالری آن کم و ناچیز می باشد. هر 1 گرم اسپیرولینا 3.5 کالری دارد. این نسبت نشان دهنده برتری خاص و شایان توجه اسپیرولینا نسبت به پودر های پروتئینی می باشد.

 

 

دستور تهیه اسموتی خاص با اسپیرولینا

 

مواد لازم :

 

  • ا قاشق چای خوری اسپیرولینا
  • 140 گرم موز
  • 50 گرم خیار
  • 30 گرم اسفناج
  • 200 میلی لیتر شیرنارگیل

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید