۰

MCT چیست ؟

روغن MCT یا تری گلیسیریدهای زنجیره ای متوسط (Medium Chain Triglycerides) یک روغن مایع است که از طریق استری سازی (فرایندی که در آن الکل و اسید برای تولید آب و استر با یکدیگر واکنش میدهند) گلیسرول با استفاده از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط از منابع طبیعی جدا میشود (روغن نارگیل ، روغن نخل یا ترکیبی از این دو) و روغن MCT تولید می شود.
 

روغن MCT نوعی روغن است که از روغن نارگیل خالص تهیه می شود. این ماده عمدتا از تری گلیسیریدهایی با زنجیره متوسط تشکیل شده است. این باعث می شود که این روغن دارای کیفیت و خواص منحصر به فردی از جمله پایداری بالا ، بافت سبک ، جذب سریع ، ظاهری بی رنگ یا بسیار کم رنگ و بوی بسیار سبک به همراه مزایای ترمیم کننده و مرطوب کنندگی پوست باشد.

 

تعریف تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط (MCT)

 

اصطلاح "تری گلیسیرید" به نوعی لیپید گفته می شود که از عناصر کربن ، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است. این عناصر به صورت یک واحد گلیسرول در کنار سه زنجیره اسیدهای چرب متصل به آن قرار گرفته اند. به دلیل ترکیب شیمیایی متفاوت اسیدهای چرب ، اندازه آنها متفاوت است و می توان آنها را با توجه به تعداد اتمهای کربن آنها طبقه بندی کرد. اسیدهای چرب زنجیره کوتاه کمتر از 6 اتم کربن ، اسیدهای چرب زنجیره متوسط 6-12 اتم کربن دارند ، در حالی که اسیدهای چرب زنجیره بلند 13-21 اتم کربن دارند.

 

تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط (MCT) ترکیبات تری گلیسیرید طبیعی هستند که از یک جز component گلیسرول با زنجیره های اسید چرب تشکیل شده اند و طول آنها متوسط است. به عبارت دیگر ، آنها از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط تشکیل شده اند. آن ها می توانند یکی از موارد زیر باشند:

 

  • دارای 6 اتم کربن- اسید کاپروئیک
  • دارای 8 اتم کربن - اسید کاپریلیک
  • دارای 10 اتم کربن - اسید کاپریک
  • دارای 12 اتم کربن - اسید لوریک

 

برای انجام درست رژیم کتوژنیک (کتو) – که می تواند منجر به بهبود سلامت جسمی فرد مانند کاهش وزن، افزایش انرژی و حفاظت در برابر تعدادی از بیماری های مزمن شود، شما باید مقدار زیادی از چربی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، این در حالی است که میزان کربوهیدرات ها را بسیار کم می کنید تا سطوح وقتی که بدن شما از منبع سلم و مفید و راحت انرژی را در قالب چربی مفید در رژیم غذایی دریافت، به یاد داشته باشید که همه چربی ها با یکدیگر برابر نیستند.

 

انواع مختلف غذاها وَ روغن ها، گروه مختلفی از اسیدهای چرب را برای بدن شما فراهم می کنند. نوع تری گلیسرید های متوسط ​​زنجیره ای، ام سی تی یا چربی موجود در روغن در بدن است که به طورکلی به طرز موثری برای ایجاد توده های کتون، یا منبع سوخت استفاده می گردد.

 

چرا روغن ام سی تی برای رژیم غذایی کتو مفید و مناسب است؟

در مقایسه با تری گلیسرید هایی با زنجیر های کوتاه و بلند یا اصطلاحاً ال سی تی ها، ام سی دی یا اصطلاحاً ام سی اف ای ها یا اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای نامیده می شوند به راحتی به کتون تبدیل می شوند، زیرا بدن باید برای تبدیل آن کمتر فعالیت انجام دهد و ام سی تی از هم جدا شدن پیوند کربن ها به راحتی در کبد تجزیه می شوند همچنین دارای اثر ترموژنیک و توانایی تغییر متابولیسم شماست.

 

موارد منع مصرف برای روغن MCT

 

کسانی که به روغن نارگیل حساسیت دارند باید از استفاده روغن MCT خودداری کنند. 
این محصول باید همیشه در منطقه ای نگهداری شود که برای کودکان زیر 7 سال غیرقابل دسترسی باشد.
روغن MCT هرگز نباید در نزدیکی چشم ، داخل بینی و گوش یا در سایر مناطق حساس به پوست استفاده شود. 



جهت خرید پودر روغن ام سی تی پودرینو کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید