۰

درمان آلرژی و حساسیت

نحوه تشکیل گرده گل

گرده گل از مقداری گرده، بزاق و کمی شهد یا عسل به وجود می آید و به شکل گلوله های کوچک می باشد. زنبورها این گلوله ها را به وسیله کیسه های دوپای عقبی خود تا کندو ها حمل کرده و به محض رسیدن به کندو آن ها را در سلول های شان ها برای تغذیه خود ذخیره می کنند و کمی عسل روی آنها می ریزند تا هوا داخل آن نرود و فاسد نشود. زنبورداران با نگه داشتن یک شانه ضخیم تر در ورودی کندو، گرده ها را از زنبورها جمع آوری میکنند به گونه ای که وقتی زنبورها از این شانه عبور می کنند گرده ها از پای آنها جدا می شود.

 

 

برخی از خواص گرده گل برای سلامتی انسان

گرده گل غنی از مواد معدنی، ویتامین ‌ها، پروتئین ‌ها، چربی‌ ها، اسیدهای چرب و آنزیم‌ ها می ‌باشد. کاروتنوئیدها بیوفلاوونوئی‌ ها، گرده گل را عامل ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس می‌ دانند، که مویرگ‌ ها را تقویت می ‌کند و التهاب را کاهش می ‌دهد و سیستم ایمنی را تحریک می ‌کند و همچنین سطح کلسترول را به طور طبیعی کاهش می ‌دهد. در حقیقت، گرده گل پروتئین بیشتری نسبت به هر منبع حیوانی و اسیدهای آمینه بیشتری نسبت به وزن تخم مرغ یا گوشت گاو دارد و این ‌ها فقط برخی از خواص گرده گل برای سلامتی است.

 

 

۱ - به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند

گرده گل حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله فلانوئید ها، کوئرستین، کامپرفرول و گلوتاتیون است. این آنتی اکسیدن ها بدن شما را در برابر رادیکال های آزاد که باعث بیماری های مزمن مانند سرطان یا دیابت نوع 2 می شود، محافظت می کند. آزمایشات به عمل آمده نشان می دهد که حتی می تواند التهاب را کاهش دهد، باکتری های مضر را از بین ببرد، با عفونت ها مبارزه کند و همچنین از رشد و گسترش تومورها نیز جلوگیری کند. میزان آنتی اکسیدانی بودن گرده گل به نوع گیاه آن بستگی دارد.

 

۲ - از بیماری های قلبی پیشگیری می کند

چربی و کلسترول خون بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. جالب است که مطالعات نشان داده اند عصاره گرده گل می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد، به خصوص کلسترول LDL که به کلسترول "بد" معروف است. در افراد مبتلا به نزدیک بینی که در اثر گرفتگی شریان ها ایجاد شده است نیز مکمل های گرده گل میزان کلسترول را کاهش داده و باعث افزایش بینایی آنها می شود.

 

۳ - عملکرد کبد را تقویت می کند

کبد شما یک ارگان حیاتی است که سموم را از خون شما خارج می کند. مطالعات نشان داده اند که گرده گل توانایی های سم زدایی آن را تقویت می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی گرده گل از کبد در برابر صدمات ناشی از چندین ماده سمی از جمله مصرف بیش از حد دارو محافظت می کند. گرده گل علاوه بر پیشگیری حتی باعث بهبود کبد بیمار نیز می شود.

 

 

۴ - سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

گرده گل سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها و واکنش های ناخواسته جلوگیری می کند. حتی تحقیقات نشان می دهد که گرده گل می تواند شدت و شروع آلرژی را کم کند. این عصاره به میزان قابل توجهی از فعال شدن سلول های ماست سل جلوگیری می کند. با فعال شدن این سلول ها، مواد شیمیایی آزاد شده که باعث ایجاد واکنش آلرژیک می شود.

 

۵ - کاهش علائم یائسگی

یائسگی که نشانه قطع قاعدگی در زنان است، اغلب با علائم ناراحت کننده مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، تغییر خلق و خو و خواب همراه است. گرده گل می تواند این علائم را کاهش دهد. طبق نتیجه آماری، 71٪ از خانم ها احساس کردند که هنگام مصرف گرده گل علائم یائسگی آنها بهبود یافته است و 65٪ از زنانی که از مکمل گرده استفاده می کنند گرگرفتگی کمتری را تجربه کردند. این زنان بهبودی های دیگری را نیز داشته اند از جمله خواب بهتر، کاهش تحریک پذیری، درد مفاصل کمتر و بهبود خلق و خو .

 

۶ - خاصیت ضد سرطانی دارد

گرده زنبور برای درمان و پیشگیری از سرطان مناسب است. تحقیقات به عمل آمده، گرده گل را مهارکننده رشد تومور و تحریک آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلول ها) در سرطان های پروستات، روده بزرگ و لوسمی می دانند. بعضی از دانشمندان معتقدند که گرده گل بید سفید دارای خاصیت ضد استروژن است و می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه، رحم و پروستات را کاهش دهد.

 

 

۷ - افزایش انرژی بدن

گرده گل را با توجه به اینکه سرشار از مواد مغذی می باشد میتوان یک انرژی دهنده عالی و طبیعی معرفی کرد. پروتئین ها و کربوهیدرات ها میتوانند در طی روز که فعالیت زیادی دارید استقامت شما را افزایش داده و با خستگی مقابله کنند.

 

۸ - درمان آلرژی و حساسیت با گرده گل

گرده گل می تواند علائم آلرژی یا تب یونجه را در افرادی که مبتلا به این مسائل هستند کاهش دهد. بدین منظور کافیست این افراد حدودا 40 روز قبل از شروع فصل آلرژی مصرف گرده گل را آغاز کنند.

دقت کنید افرادی که به عطر و بوی گرده گل حساسیت دارند و یا بعد از مصرف محصولات زنبور عسل دچار تنگی نفس با آسم می شوند حتما پیش از شروع مصرف با پزشک خود مشورت کنند. در چنین مواقعی بهتر است در روزهای ابتدایی با مقدار کمتری مصرف گرده گل را شروع کرده و پس از گذشت چند روز به تدریج مقدار مصرف را بیشتر کنید.

 

۹ - خواص گرده گل برای بدنسازی

ثابت شده است که مصرف گرده گل در حین تمرین بسیار مفید می باشد و بدن می تواند از طریق ایمنی بالا سریع تر با نیازهای جدید تطابق پیدا کند. به بدنسازان توصیه می شود گرده گل را همراه با عسل یا شیر استفاده کنند.

 

۱۰ - خواص گرده گل برای پوست

گرده گل معمولا در محصولات موضعی که هدف آن ها درمان شرایط التهابی و سوزش های پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما است مورد استفاده قرار می گیرد. اسید آمینه ها و ویتامین ها از پوست محافظت می کنند و به بازسازی سلول ها کمک می کنند.

 

 

ارزش غذایی گرده گل

ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری گرده گل حاوی موارد زیر است:

 

  • انرژی : 16 کالری
  • چربی : 0.24 گرم
  • کربوهیدرات : 2.18 گرم

 

مقدار مصرف روزانه

دوز مصرفی برای بزرگسالان 10-30 گرم یا 1-3 قاشق غذاخوری در روز و برای کودکان 10 گرم یا 1 قاشق غذاخوری در روز توصیه شده است.

 

 

طریقه مصرف گرده گل

گرده گل به عنوان دارو هم قابل استفاده است. می‌ توان آن را به ماست اضافه کرد، با غلات آن‌ ها را پخت که بسیار مفید می باشد.  می ‌توان آن را روی سالاد به مقدار زیاد بریزیم، زیرا گرده می‌ تواند باعث دفع مسمومیت شود. با آن می‌ توان یک نوشیدنی ضد سم درست کرد. البته دقت کنید دانه‌ های گرده گل اگر به آب گرم اضافه شوند پس از ۲ تا ۳ ساعت، ارزش غذایی خود را از دست می ‌دهند.

گرده گل را می ‌توان با آب شیر (سرد)، میوه و سبزیجات مصرف کرد. شما می‌ توانید ترکیب را به صورت مایع بخورید یا آن را به ترکیب غذایی اضافه کنید و از مزایای گرده زنبورعسل بهره کافی را ببرید. اثرات جانبی بالقوه گرده برای اکثر افراد مفید است.

 

عوارض مصرف گرده گل

بزرگ‌ ترین نگرانی مربوط به واکنش‎ هایی است که به آلرژیک گرده دارند. اگر بعد از مصرف مکمل‎ های گرده گل، خارش، تورم، ضعف تنفس یا سرگیجه گرفتید حتماً قبل از استفاده با متخصص مراقبت‌ های بهداشتی خود صحبت کنید.

مصرف گرده ممکن است باعث تحریک رحم شود و این امر حاملگی را تهدید می ‌کند. به همین دلیل زنان باردار باید با استفاده از راهنمای خدمات بهداشتی از گرده استفاده کنند. گرده غنی از ویتامین‌ ها، مواد معدنی، پروتئین‌ ها، چربی ‌ها و اسیدهای چرب، آنزیم ‌ها و بیوفلاوونوئیدها است. این گرده خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی دارند و باعث تقویت مویرگ‌ ها، کاهش التهاب و تحریک سیستم ایمنی بدن و کاهش سطح کلسترول می‌ شود.

مطالعات نشان دادند که در جلوگیری از سوء تغذیه و تغذیه‌ نامناسب موثر است. شما می ‌توانید گرده گل را خریداری کرده و آن را با کیک، ماست و پنیر و غلات و محصولات آبپز و سالاد مصرف کنید یا می ‌توانید آن را به طور طبیعی با آب گرم مخلوط کرده و برای استفاده از ویتامین ‌ها و مواد معدنی مصرف کنید.

 

 

نتیجه 

منظور کردن مقدار مناسب گرده به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در رژیم غذایی هر فرد غیر حساس به گرده، به خصوص بیماران، افراد ضعیف و کم بنیه، ورزشکاران و افرادی با قدرت جنسی اندک، مفید است. اثر مثبت گرده گل در بهبود سلامت و تقویت عمومی بدن، به این دلیل است که گرده از لحاظ مواد غذایی ضروری برای بدن، ماده ای است مغذی و مقوی که در اثر مصرف آن، رژیم غذایی کامل تر می شود و هرگونه کمبود و نیاز به مواد غذایی جبران می شود.

 

جهت خرید این محصول کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید