۰

میوه های خشک شده

خواص میوه خشک

میوه خشک شده میوه ای است که تقریبا تمام آب خود را از طریق خشک کردن از دست می دهد و در فرایند خشک شدن حجم میوه کاهش پیدا می‌کند.
یکی از مزیت‌های خوبی که میوه خشک نسبت به میوه‌ی تازه دارد این است که میوه خشک را می‌توانیم برای مدت زمان بیشتری بدون یخچال نگهداری کنیم.

 

حالا از نظر ارزش غذایی ، میوه خشک چه تفاوتی با میوه دارد؟؟

 

یک تکه از میوه خشک دارای همان ارزش غذایی میوه‌ ی تازه است با این تفاوت که میوه‌ی خشک به صورت فشرده شده در یک بسته، بسته‌بندی می‌شود.
میوه‌ی خشک سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین است، بنابراین به عنوان یک میان وعده می تواند درصد زیادی مواد مغذی وارد بدن کند.
به دلیل فیبر زیادی که میوه خشک دارد به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان پلی‌فنول است.
وجود آنتی اکسیدان پلی‌فنول در میوه‌ی خشک در بهبود جریان خون، سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها موثر است.

 

در ادامه مقاله به بررسی مزیت های برخی از  میوه های خشک شده میپردازیم ...

 

آناناس : حاوی میزان بالایی از قندهای طبیعی است که خشک شده آن نیز بیشتر از این میزان حاوی قند است.

کشمش: معمولا در تولید کشمش از میزان بسیار زیادی دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. که می تواند خطر بزرگی برای مبتلایان به حساسیت و آلرژی محسوب شود.

 

آناناس خشک | پارسیا پخش کشمش: معمولا در تولید کشمش از میزان بسیار زیادی دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. که می تواند خطر بزرگی برای مبتلایان به حساسیت و آلرژی محسوب شود.

 

انجیر: انجیر خشک می تواند یک میان وعده کاملا سالم و شگفت انگیزی باشد اما توجه داشته باشید که میوه های خشک شده به نسبت تازه آنها، کالری بسیار بالاتری دارند که باید در مصرف آنها بیشتر دقت کنید.

زردآلو: معمولا برای حفظ رنگ نارنجی و نرم بودن زردآلو خشک شده، از دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. در حقیقت زردآلو اگر به صورت طبیعی خشک شود، به رنگ قهوه ای در می آید و به هیچ وجه نمی تواند رنگ نارنجی و تازگی خود را حفظ کند.

 

انجیر: انجیر خشک می تواند یک میان وعده کاملا سالم و شگفت انگیزی باشد اما توجه داشته باشید که میوه های خشک شده به نسبت تازه آنها، کالری بسیار بالاتری دارند که باید در مصرف آنها بیشتر دقت کنید.زردآلو: معمولا برای حفظ رنگ نارنجی و نرم بودن زردآلو خشک شده، از دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. در حقیقت زردآلو اگر به صورت طبیعی خشک شود، به رنگ قهوه ای در می آید و به هیچ وجه نمی تواند رنگ نارنجی و تازگی خود را حفظ کند.

 

نارگیل: نارگیل حاوی چربی های اشباع شده سالم است که می تواند به خوبی به مدیریت کلسترول بد بدن، کمک کند. اما نارگیل خشک شده، سرشار از کالری است که باید در مصرف آن بیشتر احتیاط کنید.

آلبالو: طعم ترشی برخی از آلبالو خشک هایی که در بازار وجود دارند، کاملا غیرطبیعی هستند و علت اصلی آن اضافه کردن انواع مواد شیمیایی به آنها است. بنابراین پیش از خرید این ماده، حتما به بسته بندی آن بیشتر دقت کنید و مواد تشکیل دهنده آن را با دقت بخوانید تا بدانید چه چیزی را میل می کنید.

 

نارگیل: نارگیل حاوی چربی های اشباع شده سالم است که می تواند به خوبی به مدیریت کلسترول بد بدن، کمک کند. اما نارگیل خشک شده، سرشار از کالری است که باید در مصرف آن بیشتر احتیاط کنید.آلبالو: طعم ترشی برخی از آلبالو خشک هایی که در بازار وجود دارند، کاملا غیرطبیعی هستند و علت اصلی آن اضافه کردن انواع مواد شیمیایی به آنها است. بنابراین پیش از خرید این ماده، حتما به بسته بندی آن بیشتر دقت کنید و مواد تشکیل دهنده آن را با دقت بخوانید تا بدانید چه چیزی را میل می کنید.

 

و در آخر 

با مطالعه‌ی این مقاله درباره‌ی میوه‌ خشک و فوایدشان، به احتمال زیاد باید نگرانی‌تان در مورد میوه‌های خشک از بین رفته باشد؛ زیرا دیگر می‌دانید این خوراکی‌ها حاوی مواد مغذی بسیار زیادی برای سلامتی هستند، که بدن انسان می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود. هر چند، مصرف بیش از اندازه‌ی تمام خوراکی‌های سالم و مفید نیز برای سلامتی انسان خطرناک است؛ بنابراین فارغ از فهرست بلند بالای فواید میوه‌ خشک برای سلامتی، مصرف بیش از اندازه‌ی آن‌ها نیز به بدن آسیب می‌رساند. به عبارت دیگر، در همه حال، در مصرف خوراکی‌ها باید هوشمندی و اعتدال را رعایت کنید.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش