۰

خواص عسل و دارچین

آیا از خواص عسل و دارچین اطلاع دارید؟

این ترکیب می تواند در درمان حساسیت، دیابت، سرماخوردگی، گوارش و بیماری های پوستی بسیار موثر عمل کند. دارچین توسط چینی ها و اقوام آیوروِدایی بیش از ۲۰۰۰ سال است که استفاده می شود. عسل هم تاریخی غنی به قدمت یونان و روم باستان، وِداها و کتیبه های مصری دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی فواید دارچین و عسل می پردازیم ...

 

خواص عسل و دارچین برای سلامتی

 

دارچین در درمان اختلالات گوارشی، ناراحتی های هنگام عادت ماهانه و دردهای مفصلی، فواید و خواص اساسی خود را نشان داده است. تاثیر آن روی دردهای مفصلی ناشی از وجود مقدار زیادی سینامالدهید در آن است. عسل نیز بخاطر خواص ضد التهابش شناخته شده است، بعلاوه فراوانی مواد مغذی چون:

  • اسید آمینو ها
  • ویتامین C
  • ریبوفِلاوین
  • نیاسین . ویتامین B6
  • فولات (همان ویتامین B9 یا اسید فولیک)
  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • فسفر
  • پتاسیم
  • روی

 خواص درمانی عسل و دارچین

 

۱. حساسیت

۲. دیابت

۳. آکنه و عفونت های پوستی

۴. سرماخوردگی

۵. عفونت دستگاه ادراری

۶. مشکلات گوارشی

۷. انرژی

۸. ورم لثه

۹. بیماری های قلبی

۱۰. افزایش طول عمر

 

ترکیب عسل و دارچین

 

مخلوط دارچین و عسل زیر به همراه خواص ضدمیکروبی اش می تواند لبخندی شگفت انگیز به شما بدهد! عسل و دارچین حیقتاً ترکیبی عالی هستند. برای درست کردن این ترکیب ساده و خارق العاده کافی است مواد زیر را مخلوط کنید:

  • ۱ پیمانه آب گرم
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خالص
  • ۱ قاشق چای خوری دارچین

خواص عسل و دارچین برای پوست

 

عسل و دارچین برای پوست دارای خواص بی شماری هستند و ترکیب این دو ماده شگفت انگیز برای درمان آکنه و مراقبت از پوست بی نظیر است. عسل دارای سابقه طولانی مراقبت از پوست می باشد که مصرف آن هزاران سال به طول می انجامد. محبوبیت عسل در بین علاقه مندان به مراقبت طبیعی از پوست، امروزه همچنان ادامه دارد و اغلب با طیف وسیعی از مواد طبیعی مانند دارچین که دارای خاصیت محافظتی و ترمیمی برای پوست است، ترکیب می شود.

یکی از محبوب ترین روش های استفاده از عسل، ماسک عسل و دارچین است. این ترکیب در بین افرادی که از آکنه و جوش رنج می برند، بسیار محبوب می باشد. همچنین اگر می خواهید چهره جوانی داشته باشید و خطوط ریز پوستی خود را کاهش دهید، خواص عسل و دارچین باعث درمان این مشکلات پوستی می شود.

۱. خاصیت آنتی اکسیدانی

۲. خاصیت لایه برداری

۳. خاصیت مرطوب کنندگی

 

ما در این بخش از مقاله شما را با روش تهیه و مصرف عسل و دارچین برای پوست و مزایایی که این دو ماده فوق العاده برای مشکلات پوستی شما دارند، آشنا می کنیم.

 

 

ماسک عسل و دارچین برای جای جوش

 

ماسک عسل و دارچین برای جای جوش بسیار تاثیر گذار بوده و با استفاده مداوم و به موقع از آن می توانید شاهد رفع هر گونه جای جوشی از روی صورت خود باشید. ولی این نکته مهم است که بدانید بیشتر عسل هایی که معمولاً در فروشگاه ها مشاهده می کنید، برای استفاده روی پوست شما بسیار مفید نیستند. دلیل این امر به خاطر آن است که با گرما فرآوری شده اند و بسیاری از ترکیبات مفیدی که در عسل موجود می باشد، از بین می رود.

جوش های سر سیاه روی صورت، در ناحیه بینی و چانه، در گردن، پشت و قفسه سینه ایجاد می شوند. این جوش ها در افراد با پوست های مختلف قابل مشاهده است، اما افرادی که پوست چرب تری دارند، بیشترین آسیب را می بینند. محصولات زیادی در بازار موجود است که می تواند به درمان جوش های سرسیاه شما کمک کنند، اما برخی از داروهای خانگی می توانند در حل این مشکلات پوستی تاثیر چشمگیر تری داشته باشند.

دیده شده است که عسل هنگام استفاده در فرم خام یا با برخی از مواد دیگر می تواند به از بین بردن این جوش های سرسیاه کمک کند. عسل به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی، خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیکی و ضد باکتری می تواند با از بین بردن میکروب ها و پاک کردن آلودگی های پوست و سایر ناخالصی ها که عامل اصلی جوش های سر سیاه هستند را درمان کند.

 

روش تهیه ماسک عسل و دارچین برای درمان جوش های سرسیاه

مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و دارچین

 

  • ۳ قاشق غذاخوری عسل خام را در یک کاسه کوچک قرار دهید.
  • ۱ قاشق غذاخوری دارچین را به عسل اضافه کنید.
  • دارچین و عسل را با استفاده از یک قاشق به خوبی مخلوط کنید.

 

روش مصرف :

 

  •  ماسک عسل و دارچین را به آرامی در ناحیه آسیب دیده اعمال کنید تا یک لایه ضخیم تشکیل شود. قبل از شستشو با آب ولرم آن را برای مدتی روی پوست خود باقی بگذارید. بعد از استفاده از این ماسک، تغییر قابل توجهی در تعداد جوش های سر سیاه، حتی بعد از اولین مصرف خواهید دید. بنابراین برای رها شدن از شر تمام جوش های سر سیاه، باید این روش را بطور مکرر انجام داد.
  • برای پاک کردن بینی از جوش های سرسیاه و آکنه، می توانید مخلوطی از پودر دارچین و عسل ارگانیک را در تمام بینی، روی ناحیه آسیب دیده بمالید، یک لایه نازک تشکیل دهید و مقداری پنبه را روی آن فشار دهید و ۵ دقیقه روی آن بگذارید سپس با آب ولرم بشویید.
  • ۱/۲ قاشق چای خوری پودر چوب دارچین را بگیرید و با کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر بسیار غلیظ بدست آید و جایی که جوش های سر سیاه بسیار است، بمالید و ناحیه را با حرکت دایره ای ماساژ دهید، سپس با آب بشویید. تغییر چشمگیر در تعداد جوش های سر سیاه ایجاد خواهد شد.

 

نتیجه

عسل و دارچین برای پوست در هنگام استفاده، دارای چندین خاصیت مفید هستند. به ویژه این ترکیب در بین افرادی که سعی در درمان آکنه دارند، بسیار محبوب شده است. در صورت استفاده منظم از عسل و دارچین، ظاهری جوان تر و سالم تر خواهید داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید