۰

آشنایی با خواص مورینگا

مورینگا چیست ؟

 

یکی از گیاهان فوق العاده سبز که کمتر شناخته شده است گیاه مورینگا است. این نام به بسیاری از نام های دیگر، اغلب به عنوان درخت طبل یا درخت معجزه خوانده می شود و بومی هند و مناطقی از آسیا است. در این مناطق، قرن ها است که به دلیل خواص دارویی جذاب و فواید کلی سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. ورینگا می تواند علاوه بر خواص و فواید بی شمار، برای هر رژیم غذایی و مکمل های غذایی سرشار از ارزش غذایی، موثر باشد.

 

 

مصرف کنندگان گیاه مورینگا چه کسانی می باشند ؟

 

هر کسی می تواند از گیاه مورینگا به صورت های مختلف استفاده کند. این گیاه برای افراد زیر مفید و معجزه آسا می باشد: گیاه خواران، ورزشکاران، سالمندان، مادران شیرده، بیماران ریوی، کودکان و بزرگسالان مبتلا به سوء تغذیه، بیماران دیابتی، بیماران ام اس، بیمــاران مغــز و اعصــاب، بیمــاران آلــزایمـر، سرطان پروستات ، سرطان تخمدان و کبد،کم خونی، زخم معده، پوکی استخوان، ورم های سخت، تشنج اعضا و مفاصل دارند.

 

 

مورینگا چه خواصی دارد ؟

 

محافظت و تغذیۀ پوست و مو ، حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند ، جلوگیری از پیری پوست ، درمان جوش و سایر بیماری های پوستی ، بهبود سریع زخم ، درمان ورم ، درمان مشکلات معده ، درمان و پیشگیری از سرطان ، دارای خواص ضد باکتری ، کمک به تقویت مغز ، مراقبت از سلامت استخوان ها ، تاثیر مثبت برای سیستم ایمنی ، افزایش دهنده طبیعی ایمنی بدن ، کمک به بهبود عملکرد قلب ، کمک به درمان دیابت ، تنظیم کننده قند خون و ...

 

 

مقایسه مورینگا با دیگر مواد خوراکی

 

خاصیت گیاه مورینگا فراتر از اینهاست ، گیاهی که برای کاهش وزن عالی است و حاوی مواد مغذی فراوانی است و کالری پایینی دارد. جالب ترین بخش مربوط به خواص گیاه مورینگا اینجاست که سه برابر موز پتاسیم دارد ، سه برابر اسفناج آهن دارد ، دو برابر ماست پروتئین دارد ، میزان کلسیم آن چهار برابر شیر است ، میزان ویتامین آ چهار برابر هویچ است و ویتامین ث آن هفت برابر پرتقال است. 

 

روزانه چه مقدار مورینگا مصرف کنیم ؟

 

بر اساس تحقیقات انجام شده، دوز توصیه شده برای مصرف مورینگا 150-200 میلی گرم/کیلوگرم است. برای نمونه، مصرف 200 میلی گرم برای افرادی که وزن آن ها 150 کیلو می باشند، کافی است.مصرف 100 گرم برگ تازه مورینگا، در مقایسه با بسیاری از سبزیجات، تقریبا دو برابر ارزش غذایی دارد.

 

نحوه مصرف مورینگا به چه صورت است ؟

 

یک قاشق چای خوری پودر مورینگا را در 250 میلی لیتر آب حل کرده و میل نمایید. همچنین می توانید از  این محصول در تهیه دمنوش، انواع اسموتی، نوشیدنی، همراه ماست و دسر و ... استفاده نمایید.

 

 

مصرف مورینگا چه عوارضی دارد؟

 

محصولات طبیعی لزوماً همیشه بی خطر نیستند. عوارض گیاه مورینگا مانند هر گیاه دیگری ممکن است در افراد حساس نمایان گردد.در هر صورت اگر دچار بیماری قلبی یا تیروئید هستید با پزشکتان مشورت کنید . پیشنهاد میشود بیماران دیابتی ، بیمارن قلبی ، بیماران تیروئیدی و زنان باردار با مشورت پزشک از مورینگا استفاده کنند. عوارض گیاه مورینگا برای افراد حساس به کلم پیچ و اسفناج احتمالا زودتر نمایان میشود ؛ زیرا مورینگا اساسا یک گیاه برگ دار است . بنابراین این افراد موارد احتیاطی را رعایت نمایند. مصرف همزمان مورینگا با داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین می تواند مشکل ساز باشد . همچنین خارش و احساس گرما در بدن میتواند از مضرات مصرف گیاه مورینگا باشد.

 

 

جهت خرید این محصول کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید