۰

خواص آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه پر خاصیت است !

 

نام دیگر آلوئه ورا، صبر زرد است. آلوئه ورا در آب و هوای گرم و خشک می‌روید و در کشور هند، آفریقا و دیگر مناطق کشت آن به شدت در حال گسترش است. آلوئه ورا یا ریشه ندارد یا ریشه آن بسیار کوتاه است، برگ‌های این گیاه بلند و ضخیم و گوشتی است و رنگ آن سبز است. ژل موجود در وسط برگ‌های آلوئه ورا را استخراج کرده و در دارو‌ها و کاربرد‌های درمانی از آن استفاده می‌کنند.

 

 

خواص آلوئه ورا برای پوست

 

ژل موجود در گیاه آلوئه ورا یک لایه بردار طبیعی و فوق‌العاده برای پوست است‌ و کاهش نشانه‌های بیماری‌های پوستی را نیز به دنبال دارد. نوشیدن آب آلوئه ورا در کنار افزایش سلامت پوست موجب درمان زخم‌ها، بثورات، آکنه و پسوریازیس نیز می‌شود.

 

خواص آلوئه ورا برای مو

 

یکی از خواص آلوئه ورا تقویت رشد مو‌ و حفظ سلامت مو است. با استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی مو و پوست می‌توانید از ریزش مو‌های خود جلوگیری کنید زیرا ژل آلوئه ورا حاوی آنزیمی است که محرک رشد مو است. از دیگر خواص آلوئه ورا این است که یک درمان طبیعی برای خارش پوست سر و خشکی موها است. آلوئه ورا منبعی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و از این طریق موجب تقویت مو‌های سر می‌شوند. ژل آلوئه ورا حاوی آنزیم‌هایی است که پوست مرده سر را برداشته و رویش مجدد مو توسط فولیکول‌ها کمک می‌کنند. آلوئه ورا مانع از خارش ناشی از شوره و خشکی پوست سر می‌شود.

از آلوورا برای تقویت سلامتی در داروها و رژیم های غذایی از جمله در بهبود زخم، درمان سوختگی، به حداقل رساندن آسیب سرمازدگی و همچنین یک مورد که امروزه بسیار کاربرد دارد؛ استفاده از پودر آلوئه ورا برای پوست است که در قالب های مختلفی مانند کرم پودر آلوئه ورا و ژل پودر آلوئه ورا و ... تولید می شود.

 

 

خواص آلوئه ورا برای درمان یبوست

 

آلوئه ورا یک ملین طبیعی است. شیره آلوئه‌ ورا حاوی  آنتراکینون‌هایی است که با افزایش آب روده و ترشح مخاط حرکات روده‌ای را افزایش داده و از یبوست جلوگیری می‌کنند.

 

خواص آلوئه ورا برای سرطان

 

آلوئه ورا دارای برخی از ماکروفاژهایی است که با تولید حجم بالایی از اکسید نیتریک پتانسیل ضد تومور دارد.

 

 

خواص آلوئه ورا در درمان و دفع سنگ کلیه

 

یکی دیگر از خولص آلوئه ورا این است که سنگ کلیه با خوردن آلوئه ورا دفع می‌شود و یا می‌تواند منجر به کوچک شدن اندازه سنگ کلیع شود. مصرف منظم و مداوم از آلوئه ورا موجب پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

 

نکته : پودر ژل آلوئه ورا برای استفاده موضعی ایمن است، آلرژی های ناشی از این ماده به ندرت پدید می آید و عوارض جانبی آن با داروهای دیگر گزارش نشده است. آلوئه ورا نباید در طول بارداری، شیردهی یا دوران کودکی و افراد مبتلا به درد شکمی، آپاندیسیت یا انسداد روده استفاده شود.

 

جهت خرید کلیک کنید

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید