۰

پاین پولن چیست؟

پاین پولن پودر کاملا نرمی است که توسط هاگ های نر در درختان کاج تولید می شود. این گرد طلایی که در طول ماه های بهار از درخت کاج رها می شود بسیار غنی از مواد غذایی است و دارای ترکیبات بسیار ارزشمند تنظیم کننده و انرژی بخش برای بدن می باشد. علیرغم این که این ماده برای هزاران سال در شرق مورد استفاده قرار می گرفته است اما به تازگی در غرب به عنوان یک ماده غذایی کامل و مقوی شناخته شده است که بخشی از این محبوبیت را به خواص آندروژنیک، آداپتوژنیک و مقوی بودنش وابسته است.

تاریخچه پاین پولن:

یکی از اولین اشاره های تاریخی به استفاده از پاین پولن در کتاب تاریخی “Pandects of Materia Medica” می باشد که کتابچه ای در باب هنر طب گیاهی چینی نوشته شنگ نانگ است. این کتاب  جامع که در سال 250 پس از میلاد مسیح به نگارش در آمده است از پاین پولن به عنوان سرآمد تمامی داروهای گیاهی نام می برد. در همین دوره زمانی ، در طول امپراتوری هان از پاین پولن به عنوان یک ماده کمیاب و ارزشمند که نشان دهنده آغاز فصل بهار بود در نظر گرفته می شد.

مخروط های پاین برای مدت زیادی در فرهنگ های سلت، هندو و سومری به عنوان نمادهای شهوت انگیزی، باروری و قدرت شناخته می شدند. در مصر باستان، مخروط های کاج، به عنوان نمادی برای ضمیر روشن و غدد صنوبری استفاده می شدند. این کار مصری ها بسیار جالب و شگفت انگیز بود زیرا نه تنها مخروط های کاج از لحاظ شکل به این غدد شبیه هستند بله تحقیقات اخیر نشان داده است که DHEA موجود در پاین پولن به افزایش تولید ملاتونین در غده صنوبری نیز کمک می کند.

 

 

مروری بر ارزش غذایی پاین پولن:

پاین پولن دارای بیش از 250 نوع ویتامین، ماده معدنی و فیتوکمیکال می باشد که به جوان سازی و ترمیم سلولهای بدن کمک می کند. پاین پولن سرشار از مواد غذایی با ارزش مانند ویتامین آ، ب کمپلکس، ویتامین C،  D2، ،D3،   E، گیبرلین،براسینو استروئید ها، روی، مس، اورموس،سلنیوم، پلی ساکارید ها، منیزیم، آنتی اکسیدان ها، فیبر، آنزیم های زنده، استرول ها،فلاونوئید ها و لیگنین می باشد. این ماده همچنین دارای 20 نوع مختلف آمینو اسید شامل گلیسین، آرژنین،والین و گلوتامیک اسید به علاوه 8 نوع آمینو اسید مخصوص می باشد. همچنین این ماده برای گیاهخواران بسیار مفید است زیرا ویتامین D3 که تنها در فرآورده های حیوانی موجود است نیز در این مکمل وجود دارد و همچنین 30درصد از این ماده غذایی را پروتئین تشکیل می دهد.

علیرغم این که این ماده غذایی به عنوان یک غذای کامل شناخته می شود پاین پولن در حقیقت نوعی دانه است که دارای طیف وسیعی از مواد غذایی است که وجود آن ها باعث رشد یک درخت کاج می شود. فواید پاین پولن برای انسان ها در حقیقت شبیه فوایدی هست که این دانه ها برای درختان کاج مهیا می کنند که شامل باروری، رشد سریع، درمان بخشی ، جوان سازی، حیات بخشی و  تامین نیازهای غذایی بدن می باشد.

فواید مهم پاین پولن :

 

 

 

چگونه بهترین نوع پاین پولن را انتخاب کنیم؟

 

 

پاین پولن مانند کلرلا دارای دیواره های سلولی است که برای این که دسترسی آسانی به ترکیبات غذایی آن داشته باشیم بایستی ابتدا فرآوری شود. همیشه به دنبال مکمل پاین پولنی باشید که تحت فرآوری با دمای پایین قرار گرفته باشد به نحوی که ترکیبات فیتوکمیکال موجود در آن آسیب نبیند. زمانی که دیواره سلولی شکست 1 تا 2 میکروگرم از این ماده غذایی و تا 99% از مواد غذایی آن قادر به جذب در بدن می باشد. همیشه از پودرهای پاین پولنی که توسط مواد شیمیایی فرآوری شده اند یا این که با نگه دارنده ها یا افزودنی ها مخلوط شده اند خودداری کنید زیرا این امر باعث می شود تا در کیفیت کلی این مکمل تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

چگونه از پاین پولن استفاده کنیم؟

اگرچه با ریختن پودر پاین پولن در درون فنجان آب گرم و هم زدن آن می توانید یک دم کرده بسیاری خوشمزه درست کنید ولی موارد استفاده از پاین پولن بسیاربیشتر از یک دم کردنی ساده می باشد. پودر پولن را میتوان به سادگی با تمامی نوشیدنی ها مخلوط کرد بنابراین به راحتی به انواع آب میوه ها، اسموتی ها و شیک ها می توان آن را اضافه کرد. اگر شما از پاین پولن برای افزایش عملکرد ورزشیتان استفاده می کنید می توانید مقداری از این پودر را به یک اسموتی که قبل از تمرینات می خواهید استفاده کنید اضافه کنید یا از آن در قالب های پروتئین یا اسنک استفاده کنید. اگر کمی خلاق باشید میتوانید به راحتی از این پودر در آشپزخانه استفاده کنید و پودر پاین پولن را به انواع غذاها از قبیل سوپ، دیپ ها، سس ها، نان و حتی شکلات اضافه نمایید.

 

در انتهای این مقاله به خواص شگفت انگیز پاین پولن  را بصورت اینفوگرافیک برایتان آوردیم: 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید