۰

آشنایی با انواع قهوه

قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب ‌شده درخت قهوه به دست می‌آید. درخت قهوه بومی مناطق نیمه‌ گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است. این گیاه از آفریقا سر در آورده و سپس در سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجه اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست، هنگام رسیدن میوه گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند.

انواع قهوه :

 

قهوه سبز | Green Coffee

قهوه سبز همان قهوه خامی است که به اصلاح عمل رست شده یا بو داده نشده بر روی آن انجام نشده است. تمام قهوه ها مانند قهوه روبوستا و عربیکا برای استفاده و تهیه قهوه باید تفت داده شوند. در این میان بعضی از افراد، قهوه خام سبز را بدون عمل تفت دادن استفاده می کنند. دلیل این موضوع نیز آن است که گفته شده قهوه سبز باعث لاغری می شود. بنابراین بیشتر کسانی که رژیم های لاغری دارند از این نوع قهوه مصرف می کنند. اما قهوه سبز به دلیل اینکه بو داده نشده، از قهوه روبوستا نیز تلخ تر است. آنتی اکسیدان کلروژنیک اسیددر قهوه سبز به لاغری کمک بسیاری می کند.

 

قهوه سبز

 

قهوه عربیکا | Arabica

قهوه عربیکا را در گذشته با نام قهوه عربی می شناختند. چرا که در گذشته در کشورهای یمن، اتیوپی (جنوب غربی) و سودان (جنوب شرقی) کاشته می شد. همانطور که گفته شد دانه قهوه عربیکا در دنیا بسیار بیشتر از دانه قهوه روبوستا کشت می شود. گیاه آن تا ۴٫۵ متر رشد می کند و به نسبت گیاه قهوه روبوستا آسیب پذیرتر است. این گیاه را در مناطق مرتفع می کارند. شکل دانه آن کشیده و به شکل S است. این نوع قهوه حدود ۷۵ درصد تولید جهانی قهوه را تشکیل داده و برزیل یکی از بزرگترین تولید کنندگان قهوه عربیکا در دنیاست.

 

قهوه عربیکا و روبوستا

 

 

قهوه ترک | Turkish coffee

قهوه ترک یکی از محبوب ترین انواع قهوه است که در کشور ترکیه و همین طور کشورهای خاورمیانه و اروپای شرقی تهیه و مصرف می شود. قهوه ترک روشی برای آماده سازی قهوه از دانه های آسیاب شده قهوه است. تفاوتی که قهوه ترک با قهوه های دیگر دارد در این است که پودر قهوه فیلتر نمی شود و به همان صورت داخل فنجان ریخته می شود. با این حال، پودر قهوه بعد از نوشیدن ته فنجان باقی می ماند و انواع فال قهوه با استفاده از همین نوع قهوه انجام می شود.

 

قهوه ترک

 

قهوه روبوستا | Robusta

گیاه قهوه روبوستا تا ارتفاع ۶ متر رشد می کند و بسیار مقاوم است.گیاه قهوه روبوستا را در ارتفاعات پایین و در کنار دریا پرورش می دهند. شکل دانه روبوستا گرد است و کافئین بیشتری دارد. همچنین مقدار آنتی اکسیدان ها در قهوه روبوستا ۷ الی ۱۰ درصد است که این میزان آنتی اکسیدان خواص مفیدی برای سیستم عصبی دارد. این مقدار آنتی اکسیدان عوامل ایجاد کننده التهاب در سیستم عصبی را کاهش داده یا برای درمان یبوست مفید است. قیمت قهوه روبوستا ارزان تر از قهوه عربیکا بوده و مصرف کمتری از قهوه عربیکا دارد. دلیل این موضوع طعم تلخ و کافئین بیشتر این نوع دانه قهوه به نسبت عربیکا است. قهوه روبوستا برای تهیه اسپرسو مناسب تر است. کشورهایی که این نوع قهوه را میکارند ویتنام، برزیل، اندونزی و هند هستند که قهوه هایشان به قهوه روبوستای ویتنامی، قهوه روبوستای برزیلی، قهوه روبوستای اندونزی و قهوه روبوستای هندی معروف هستند. به جز این کشورها، کشورهایی همانند اتیوپی، سوماترا، ترکیه، مکزیک، نیکاراگوئه، کلمبیا، هندوراس و پرو این نوع قهوه را به بازار عرضه کرده اند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید