۰

اسموتی رزبری

مواد لازم 

 

  • 2 قاشق غذا خوری پودر رزبری
  • نصف فنجان توت فرنگی خردشده فریزشده
  • نصف فنجام موز خردشده فریزشده
  • 1/4 قاشق غذا خوری وانیل
  • 1/2 فنجان شیر کم چرب

 

طرز تهیه 

 

مواد بالا را خوب باهم میکس کنید .

اسموتی شما آماده است! نوش جان

 

 

درباره رزبری 

رزبری قرمز (رازبری) گیاهی است که میوه خوشمزه‌ای دارد و از محبوب‌ترین میوه‌های سردسیری و از خانواده توت سیاه است. رزبری علاوه بر میوه‌ی‌ خوشمزه‌ای که تولید می‌کند به‌عنوان گیاه زینتی نیز کاشته می‌شود. این میوه که به تمشک خارجی هم معروف است دارای شکل مخروطی شبیه به توت و یک حفره کوچک در وسطش است که با جدا کردن آن از درخت ایجاد می‌شود. مانند سایر توت‌ها و بری‌ها، در اواخر فصل بهار، گل‌های سفیدی روی درختش پدیدار می‌شود و از فصل تابستان تا پاییز این گیاه میوه‌ دهی دارد.

 

خواص رزبری قرمز

 میوه و برگ تمشک قرمز قرن‌هاست که به عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از افراد برای رفع اختلالات باروری، اختلالات دستگاه گوارش از جمله اسهال، برگ رازبری قرمز را مصرف می‌کنند. این میوه برای عفونت‌هایی که از طریق هوا منتقل می‌شوند از جمله آنفولانزا و عفونت‌های ریوی و تنفسی مفید است. در بعضی از کشورها جوشانده برگ آن برای گلودرد استفاده می‌شود. این میوه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و ویتامین C برای بهبود و کاهش جای جوش و زخم صورت و پوست موثر است. در تهیه مربا و طعم دهنده‌های طبیعی نیز کاربرد فراوانی دارد.

مصرف مداوم این میوه باعث بهبود سلامتی، افزایش انرژی، کاهش وزن شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابتی را کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است بسته به عضله درگیر، باعث انقباض یا شل شدن عضلات شود. این میوه ویتامین C بیشتری از پرتقال دارد و همچنین دارای فیبر بالا و کالری بسیار کم، سرشار از ویتامین A، پتاسیم و کلسیم است.

 

 

 

 

رضا قدیانی گفت:
سلام ممنون از مطالب خوبتون

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید