۰

قارچ گانودرما چیست؟

سلامتی، مسئله مشترکی است که دغدغه همه ما انسان هاست و حفظ و ارتقای سلامتی، یکی از مهم ترین ارزش هایمان است که روزانه به آن اهمیت می دهیم و برای آن تلاش می کنیم. امروزه با گسترش علم و صنعت، مکمل های غذایی و دارویی بسیاری تولید شده اند که هر کدام خواص ویژه خود را ارائه می دهند و به حفظ و ارتقای سلامتی افراد کمک ویژه ای می کنند.اینجا قرار است با یک مکمل طبیعی و شگفت انگیز با نام قارچ گانودرما آشنا شویم که حاوی بیش از ۴۰۰ ماده ارزشمند برای سلامتی است و خواص متنوع و منحصربفردی دارد و در عین حال به دلیل طبیعی بودن آن، برای اکثر افراد جامعه قابل استفاده است.

 

 

گانودرما چیست؟

گانودرما نام یک قارچ با ویژگیها و خواص فراوان است که تقریبا چهار هزار سال پیش برای اولین بار در کشور چین کشف شد و به دلیل خواص دارویی و درمانی فراوانی که داشت به سرعت در کانون توجه قرار گرفت و امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین مکملهای غذایی در رژیم غذایی بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا قرار گرفته است.

گانودرما در شرق آسیا با نام های دیگری از جمله ریشی و لینگ ژی هم شناخته میشود. جالب است بدانید که کمیاب بودن این قارچ در گذشته، امکان استفاده آن را برای همگان میسر نمیکرد و به همین دلیل در چین باستان فقط افراد مهم کشور مثل پادشاهان و شاهزادگان اجازه مصرف آن را داشتند. 

با گذشت زمان این قارچ شگفت انگیز در خیلی از کشورهای دنیا از جمله کشور خودمون ایران هم کشف شد اما نکته ی حائز اهمیت این است که گانودرما دارای چندین و چند گونه است که البته همه ی گونه های آن سودمند و ارزشمند نیستند و حتی خیلی از این گونه ها سمی و غیرقابل استفاده نیز میباشند.
اما ارزشمندترین و با کیفیت ترین گونه ی این قارچ، گونه ی گانودرما لوسیدوم میباشد که گران قیمت ترین گونه ی آن هم به حساب می آید. در واقع میتوان به صراحت گفت که تنها گونه ی گانودرما که ارزش مصرفی دارد و مناسب جهت مصارف متعدد میباشد همین گونه ی لوسیدوم آن میباشد.

 

 

ترکیبات ویژه گانودرما چیست؟

در گانودرما بیش از ۴۰۰ ماده ارزشمند برای سلامتی موجود است. وجود ترکیبات کمیاب و حائز اهمیت در گانودرما لوسیدوم باعث شده که امروزه افراد بسیاری برای تقویت جسمانی، پیشگیری از انواع مختلف اختلالات و بیماری ها و بهبود شرایط سلامتی خود از آن استفاده کنند. در ادامه به برخی از مهمترین ترکیبات اشاره خواهیم کرد:

 

  • ژرمانیوم ارگانیک

    باعث بهبود جریان خون در بدن میشود که نتیجه آن احساس خستگی کمتر و افزایش اکسیژن رسانی به بافتها و اندامهای مختلف بدن ازجمله پوست، مو و مغز میباشد. همچنین ژرمانیوم ارگانیک تاثیر بسیار زیادی در دفع سموم بدن نیز دارد.

  • سوپر اکسید دیسموتاز

    باعث کندی در روند پیر شدن سلولهای بدن و در نتیجه جوانسازی میشود.

  • پلی ساکارید

    همان ماده ای که وجودش باعث میشود که به سرطان مبتلا نشویم، همچنین پلی ساکارید ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و کلسترول و چربی خون را هم کاهش میدهند.

  • تری ترپن

    باعث بهبود عملکرد گوارش شده و میتواند در برطرف کردن آلرژی و التهاب نقش موثری را ایفا کند.

  • آدنوزین مونو فسفات

    باعث از بین رفتن گرفتگی در عروق قلبی و درنتیجه کاهش احتمال سکته از جمله سکته مغزی میشود.

 

 

خواص گانودرما چیست؟

وجود ترکیبات فراوان و متنوع در گانودرما لوسیدوم باعث ایجاد خواص متنوعی در این قارچ شده است. به طور خلاصه پس از وارد کردن این مکمل طبیعی به رژیم غذایی شما، ۴۰۰ ماده ارزشمند آن ماموریت خود را در بدن شما شروع می کنند:

گانودرما به عنوان یک گیاه آداپتوژن تاثیر استرس روزمره بر بدن شما را کاهش می دهد. آداپتوژن ها محافظت کننده عصبی، ضد خستگی، ضد افسردگی، تنظیم کننده و بهبود دهنده کیفیت خواب نیز هستند.  فشار، چربی و قند خونتان را تنظیم می کند. تری ترپن (یکی از ترکیب های مهم گانودرما) تمامی التهاب های بدنتان را از بین می برد و از التهاب های بعدی نیز جلوگیری می کند که نتیجه این فرآیند در پوست شما منجر به جوانسازی می شود.  ژرمانیوم ارگانیک موجود در گانودرما بهبود جریان خون، فرآیند دفع سموم و اکسیژن رسانی به سلول ها و بافت های بدن را به ارمغان می آورند که نتیجه آن احساس خستگی کمتر می باشد. گانودرما و آنتی اکسیدان های متنوع و فراوانی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شود، همچنین پلی ساکارید ها و چندین ماده عامل دیگر ضمن اینکه تنظیم سیستم ایمنی را به خوبی انجام می دهند و در کنار هم بهترین سلاح در برابر سرطان و عفونت ها را شکل می دهند. در نهایت پلی ساکارید ها در کنار پپتید ها و سوپر اکسید دیسموتاز روند پیری شما را کند می کند. همچنین گانودرما حاوی مقادیر زیاد و متنوعی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

 

 

تاثیر بر بیماری های مختلف

حال که می دانید خواص قارچ گانودرما لوسیدوم چیست، جالب است بدانید با توجه به تحقیقات به عمل آمده در رابطه با خواص و تاثیرات این قارچ و همچنین مقالات متعدد منتشر شده در این زمینه، این قارچ میتواند بر روی پیشگیری و کمک به درمان نزدیک به ۳۰ نوع بیماری مختلف تاثیر موثر و مثبت داشته باشد.
لازم به ذکر است که گانودرما به هیچ وجه دارو نبوده و مصرف آن به عنوان داروی درمانی و یا جایگزین کردن آن به جای سایر دارو ها به هیچ وجه توصیه نمیشود و در واقع ما این قارچ را به عنوان یک مکمل غذایی دارویی میشناسیم، آن هم نه یک مکمل معمولی، بلکه یک مکمل غذایی بسیار پر خاصیت و منحصر بفرد که مصرف آن میتواند باعث تقویت و ارتقای سطح سلامتی شما شود.

مشکلات و اختلالاتی که خواص گانودرما می تواند برای آنها موثر و مفید باشد را میتوان به صورت زیر دسته بندی کرد :


انواع سرطان
مشکلات قلبی و عروقی از جمله فشار خون و کلسترول
مشکلات گوارشی و کلیوی
مشکلات پوستی
مشکلات کبدی از جمله کبد چرب
مشکلات تنفسی و ریوی از جمله آسم و برونشیت
مشکلات مفصلی
اختلالات مغزی از جمله آلزایمر
اختلالات عصبی از جمله پارکینسون
اختلالات خواب از جمله بی خوابی


میتوانند به واسطه ی گانودرما تا حد قابل قبولی کنترل شوند و حتی در برخی از بیماریها میتوان از مصرف طولانی مدت (مصرف بیش از ۱ سال که بسته به افراد مختلف نیز متغیر خواهد بود) انتظار بهبودی و درمان داشت .

 

جهت خرید روی عکس بالا کلیک کنید

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید