۰

با پودر مروارید بدرخشید

پودر مروارید یکی از مواد محبوب در محصولات مراقبت از پوست است. این ماده از هزاران سال پیش در طب چینی و آیورودا استفاده می شده، و معمولا برای زیبایی پوست به کار می رفته است. برای یادگیری چگونگی نحوه مصرف و کاربرد آن، مزایا و عوارض جانبی احتمالی آن، به خواندن این مطلب از مجله پودرینو ادامه دهید.

مدت زیادی است که از مروارید برای اهداف زیبایی استفاده می شود. مزایای استفاده از مروارید توسط بسیاری از کسانی که ترجیح می دهند از محصولات آرایشی مبتنی بر جواهرات استفاده کنند دیده شده است. 

پودر مروارید بمدت چند هزار سال است که در چین برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد. امپراتریس چین که به خاطر رنگ چهره اش معروف بود از پودر مروارید استفاده می کرد.

پودر مروارید از جوشاندن مرواریدهای تازه یا آب شیرین (برای عقیم سازی آنها) ساخته می شوند، سپس مرواریدها را آسیاب نموده تا به صورت پودر نرم که از نظر بافت شبیه آرد یا نشاسته ذرت است در آید.

اخیرا این ذرات طوفانی در دنیای محصولات زیبایی برپا کرده اند بطوریکه نام آن در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی آسیایی دیده می شود. هر چند ممکن است در مورد ارزش استفاده از این محصول گران قیمت تردید داشته باشید، پودرینو به شما اطمینان می دهم که پودر مروارید فوائد بسیاری دارد.

پودر مروارید هم مزایای داخلی و هم مزایای خارجی برای پوست و بدن دارد. گفته می شود فعالیت تیروزیناز کاهش می یابد، آنزیمی که باعث تولید ملانین است. بدون این آنزیم، پوست درخشان تر به نظر می رسد - بسیار شبیه به درخشندگی مروارید.

صدف مروارید، یک ماده در ایجاد پودر مروارید است، همچنین این منبع می تواند فیبروپلاست ها را در بدن تحریک کند، که درمان زخم را تسریع می کند. این ماده می تواند به بازسازی کلاژن کمک کند، که باعث کاهش چین و چروک ها می شود.

شایان ذکر است که استفاده از آن کاملا مقرون به صرفه می باشد. این ماده طبیعی و موثر است. مرواریدهایی که نمی توانند به عنوان جواهر استفاده شوند آسیاب شده و به ذرات ریز پودر- مانندی تبدیل می شوند که در مرحله بعد با کرم ها و محصولات آرایشی صورت مخلوط می گردند. ماسک پودر مروارید حاوی حدود 5.7% ماده آلی می باشد که عمدتا شامل متیونین، آلانین، گلیسین، اسید گلوتامیک، اسید آسپارتیک، زنجیره های کوتاه گلیسین، مولیبدنیوم، منگنز، سایر آمینواسیدها و عناصر نادر.

تحقیقات نشان داده است که زنجیره های گلیسینی کوتاه در پودر مروارید یک ترکیب مرطوب کننده می باشد. که دارای افینیته برای پوست انسان است. پوست می تواند رطوبت ذاتی خود را بازیابی کند. افزایش رادیکال های آزاد یکی از دلایل اصلی پیری در انسان است. مروارید حاوی عنصر نادر منگنز است که می تواند با حذف رادیکال های آزاد دارای اثرات ضد- پیری باشد.

پودر مروارید خوراکی

نحوه استفاده از پودر مروارید :

پودر مروارید می تواند با روشهای مختلف برای پوست استفاده شود. زمانی که این پودر را تهیه کردید، می‌توانید آن را با یکی از روشهای فهرست شده در زیر استفاده کنید.

استفاده به صورت ماسک

رایج ترین روش استفاده از پودر مروارید تهیه ماسک صورت است. در واقع، پودر مروارید پوستتان را تسکین می دهد و نشانه های سرخی یا علائم آکنه را کاهش می کاهد. با تداوم مصرف، تقریبا تمام علائم پوستی شروع به ناپدید شدن می کنند. پودر مروارید پوستتان را نرم تر می کند، جلوه ای درخشنده و مروارید مانند به آن می بخشد و به تسکین پوست کمک می کند. شما می توانید پودر مروارید را همراه با شیر یا گلاب (آب رز) استفاده کنید.

 

پودر مروارید خوراکی

 

استفاده از ماسک پودر مروارید بسیار ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کپسول را باز کرده و سپس پودر مروارید را داخل کپسول خالی کنید. در مرحله بعد به آرامی گلاب را به پودر مروارید اضافه می کنید تا زمانی که این مخلوط به شکل یک خمیر رقیق در آید. سپس به آرامی صورتتان را با این خمیر بپوشانید. پس از استعمال این خمیر باید ده دقیقه صبر کنید و سپس می توانید صورتتان را بشورید.

زمانی که بعد از استفاده از ماسک پودر مروارید صورتتان را بشورید، فورا متوجه نرمی و صافی پوستتان خواهید شد.

استفاده به عنوان یک پودر فینیشینگ

همانطور که مشاهده می کنید، مصارف پودر مروارید متعدد است. شما می توانید پودر مروارید را در کپسول مورد استفاده برای پودر آرایشی فینیشینگ خود استفاده کنید. بنابراین آرایش خود را مشابه حالت عادی انجام خواهید داد.

شما می توانید پودر مروارید را بر روی یک سینی قرار دهید و سپس این پودر را بوسیله یک قلم ضخیم و نرم در تمام صورت خود استفاده کنید. مشاهده خواهید کرد که این پودر در رنگ چهره بور و سبزه بطور بی نقص می نشیند. این پودر بسیار ریز است بنابراین اصلا متوجه آن نخواهید شد. در واقع این پودر مشابه ترکیبات آرایشی معدنی معروفی است که برای پوستتان استفاده می کنید.

این نوع پودرهای معدنی سبب کاهش درخشندگی صورتتان می شوند و به صورتتان ظاهری مات شبیه به مواد برنزه‌کننده می دهند. خواهید دید که پودر مروارید چقدر زیباست و بسیار بهتر از پودرهای معمولی است.

 

پودر مروارید چیست

 

تغییر حالت چهره

بطور کلی می توانید از هر چیزی همراه با پودر مروارید استفاده کنید. برای مثال می توانید از آن بجای فولر ارث در ماسک صورت استفاده کنید. در واقع می توانید این پودر را بجای سایر ماسک های صورت نیز استفاده کنید.

می توانید از آن برای آرایش روزانه استفاده کنید برای مثال بجای پودر فینیشینگ، یک برنزه‌کننده و غیره؛ یا پیش از خواب از آن به عنوان یک کرم استفاده کنید.

همچنین می توانید مخلوط پودر مروارید و آب را بنوشید. ادعا شده است که این محلول به آرامش بدن کمک می کند و پوستی سالم برای فرد به ارمغان می آورد.

می توانید برای بهبود سردرد و ملاسما  آن را در یک اسموتی بریزید.

نوشیدنی تهیه شده از پودر مروارید (یک قاشق چایخوری) همراه با آب خالص و گرم می تواند روزانه سه بار مصرف گردد.

این حداکثر مقدار مجاز است. اخیرا استفاده از پودر مروارید به عنوان یک ماده بسیار مفید برای زیبایی احیاء شده است.

مروارید ماده ای زیبا و گران بها می باشد که از ترکیبات ضروری تشکیل شده است. گفته می شود که مروارید بسته به درجه کیفی حاوی حدود 80-40 درصد کلسیم است. آنها حاوی مقادیر مشابهی منیزیم، برخی از آمینواسیدها و چند ماده معدنی هستند.

تحقیقات نشان داده اند که این مواد عناصری هستند که همیشه بدن زنان با کمبود آنها مواجه است. پودر مروارید با افزایش سطح کلسیم در بدن به بهبود پوکی استخوان کمک می کند. همچنین، در طی دوران قاعدگی به حفظ آرامش شما کمک می کند و از خونریزی شدید در دوره قاعدگی جلوگیری می کند، متوجه منظوم شدید که خانم ها؟ به غیر از آن، پودر مروارید در طب برای درمان بیماریهایی نظیر یبوست، عفونت و زخم دهان استفاده می شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید