۰

طرز تهیه ماسک صورت با پودر ماچا

ماسک ماچا… طرز تهیه ماسک صورت خانگی (ماسک جوانی) با پودر ماچا

 

به نظر شما اگر بتوان از مزایای بی نظیر ماچا مثل خاصیت آنتی اکسیدانی و قدرت ضد پیری آن در قالب ماسک صورت خانگی برای پوست استفاده کرد فوق العاده نیست؟ حتما با خواص بی نظیر چای ماچا آشنا هستید اگر اینطور نیست پیشنهاد می کنیم مقاله ماچا چیست؟ را هم مطالعه کنید.

تحقیقات نشان داده اند که مصرف خوراکی چای ماچا باعث بهبود بیماری های قلبی عروقی می شود. همچنین ریسک ابتلا به سکته را کاهش می دهد چرا که به متعادل سازی فشار خون کمک شایانی می کند، میزان قند خون را تنظیم می کند و به کنترل کلسترول کمک می کند. مدتهاست که از خواص چای سبز برای پوست اطلاع داریم و می دانیم که با نوشیدن چای سبز می توان پوست را در مقابل شرایط استرس زا محافظت کرد، اما نوع خاصی از چای سبز که چای ماچا نام دارد به صورت بالقوه روی خود پوست موثر است و با ترکیب این پودر جادویی با یک یا چند ماده دیگر می توان به ترکیب جادویی برای پوست دست یافت.  

 

طرز تهیه ماسک صورت خانگی (ماسک جوانی) با پودر ماچا

 

چه چیزی باعث می شود تا چای ماچا خاص باشد؟

شاید اولین سوالی که ذهن هر کسی را درگیر می کند این است که چرا چای ماچا تا این حد خاص است، آنچه که چای ماچا را منحصر به فرد کرده است مقدار آنتی اکسیدانی است که در این چای موجود است، میزان آنتی اکسیدان موجود در ماچا چندین برابر چای سبز معمولی است، همچنین این پودر سبز رنگ، سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن مثل ال- تیانین است که یک نوع آمینو اسید است که منجر به احساس آرامش در مغز می شود این آمینو اسید در چای سبز هم وجود دارد اما میزان آن در چای ماچا بیشتر است.  

ماچا برای زیبایی

محققان معتقدند که آنتی اکسیدان موجود در چای ماچا قدرت ضد پیری دارد. زمانی که از ماچا برای تهیه ماسک صورت استفاده می شود خواص ضد پیری آن می تواند عواملی را که منجر به پیری پوست می شود را کنترل کند و در نتیجه پیری پوست را به تاخیر بیندازد، همچنین ماسک صورت ماچا خواص رطوبت رسانی برای پوست دارد و یک آبرسان طبیعی برای پوست محسوب می شود.  

ماسک صورت ماچا آرامش بخش پوست

این چای شگفت انگیز خواص آرامش بخشی طبیعی برای پوست دارد و زمانی که به شکل ماسک صورت استفاده می شود باعث ریلکس شدن پوست می شود.

از ماسک صورت ماچا می توان برای پوست های حساس تا چرب استفاده نمود.  

آنتی اکسیدان موجود در ماسک ماچا

آنتی اکسیدان قوی موجود در ماسک ماچا از پوست در برابر رادیکال های آزاد که به سلول های پوست آسیب می رسانند، محافظت می کند. در نتیجه باعث کاهش چین و چروک های صورت و جلوگیری از افزایش آن می شوند. در ادامه این مقاله با روش تهیه چند ماسک صورت مناسب برای انواع مختلف پوست آشنا خواهید شد.  

ماسک صورت ماچا و عسل برای پوستهای چرب

این ماسک تنها از دو ماده اولیه تشکیل شده است که در عین سادگی، اثر بخشی خوبی روی پوست دارد. می توانید این ماسک را تهیه و در یک ظرف کوچک نگهداری و در آینده استفاده کنید. این ماسک صورت یک آب رسان، مرطوب کننده و حامل مواد مغذی مورد نیاز پوست است.  

 

ماسک صورت ماچا و عسل برای پوستهای چرب

 

طرز تهیه ماسک صورت ماچا و عسل

یک قاشق چای خوری پودر ماچا و 5/1 قاشق چای خوری عسل را با هم خوب مخلوط کنید و سپس روی صورت و یا گردن خود بمالید و اجازه دهید 10-15 دقیقه روی پوستتان بماند سپس با آب ولرم بشوئید.

این ماسک به دلیل وجود عسل برای افرادی که دارای پوست های مستعد جوش هستند مناسب است چرا که عسل خاصیت ضد میکروب دارد و پوست را تمیز می کند. ماچا هم سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد پیری فراوانی دارد و منجر به روشن شدن پوست می شود.  

 

طرز تهیه ماسک صورت ماچا و عسل

 

ماسک صورت ماچا و آلوئه ورا برای پوستهای خشک تا چرب

این ماسک از آلوئه ورا که یک آب رسان قوی و طبیعی است و ماچا که یک محافظت کننده قوی از پوست در برابر عوامل بیرونی است تشکیل شده است. می توانید در صورت دسترسی از ژل طبیعی گیاه آلوئه ورا و یا ژل های آلوئه ورا که به صورت بسته بندی در بازار موجود است، استفاده کنید.

حتی میتوانید گلدان آلوئه ورا را تهیه کنید و در خانه آن را پرورش دهید و از مزایای آن برای پوست و مو بهره مند شوید.

 

 

طرز تهیه ماسک ماچا و آلوئه ورا

2/1 قاشق چای خوری چای ماچا و 1 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید و با کمک انگشتان دست و یا قلم موی مخصوص ماسک صورت به صورتتان بمالید و اجازه دهید 10-15 دقیقه روی پوستتان بماند سپس با آب ولرم بشوئید و از مرطوب کننده مورد علاقه تان استفاده کنید.  

 

طرز تهیه ماسک ماچا و آلوئه ورا

 

ماسک صورت ماچا برای پوست های حساس تا خشک

این ماسک صورت حاوی چای ماچا ست که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مورد نیاز پوست می باشد. وجود ماچا در ماسک، به تمیزی و روشن تر شدن پوست کمک می کند. همچنین وجود ماست در این ماسک صورت برای روشن شدن پوست و از بین بردن جای لک کاربرد دارد.

در گذشته از خواص بی نظیر ماست برای صورت استفاده می شد همچنین عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و پوست صورت را تمیز و درخشان می کند.

طرز تهیه ماسک صورت ماچا، عسل و ماست

3 قاشق غذاخوری ماست، نصف قاشق چای خوری چای ماچا، 1 قاشق چایخوری عسل را در ظرفی مناسب با هم مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید برای 10 -15 دقیقه روی پوستتان بماند.

میتوانید از دو حلقه خیار و یا از آن بهتر دو عدد چای کیسه ای چای سبز که قبلا استفاده شده و الان خنک است روی چشمان خود قرار دهید تا پف و خستگی چشمانتان را هم بگیرید و خودتان را به یک اسپا دعوت کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید