۰

ضد استرس و آرام بخش قوی

آشواگاندا گیاهی است که از زمان قدیم به دلیل خواص ترمیم کننده ای که دارد شناخته شده است، این گیاه که اسمش به معنی بوی اسب است سیستم ایمنی بدن را بخصوص بعد از بیماری تقویت می کند و به دلیل ویژگی های جوانه زنی با نام جنسینگ هند هم شناخته می شود البته این دو گیاه کاملا متفاوت اند.
آشواگاندا از درختی کوهستانی با برگ های بیضی و گل های زرد به وجود می آید که طعمی مانند گوجه فرنگی دارد، این میوه قرمز به اندازه کشمش است و بومی مناطق خشک هند، شمال آفریقا و خاورمیانه است.

 

نحوه مکانیسم اثر آشواگاندا 

 

علاوه بر این که آشواگاندا ضداسترس و آرامش بخش می‌باشد، به عنوان یکی از بهترین گیاهان آداپتوژن هم محسوب میشود که با اثر طولانی مدت و با مکانیسم اثر منفی، به عنوان یک عامل بازدارنده و بدون تغییر سطح کورتیزول خون، با مسدود کردن هورمون ACTH در غدد فوق کلیه که منجر به تحریک هورمون های استروئیدی گلوکوکورتیکوئید می‌شود؛ سیستم عصبی را آرام می‌کند و میزان هورمون دوپامین و سروتونین را در بدن افزایش داده و باعث کاهش سطح استرس، آرامش، تقویت حافظه، تقویت سیستم ایمنی و تعادل در شرایط فیزیولوژیک بدن می‌شود.

این آشواگاندا؛ ضد استرس وآرامش بخش را می توان به صورت ریشه تازه و خشک، به صورت پودر و یا مکمل تهیه کرد.

 

 

چرا آشواگاندا ضد استرس و آرامش بخش است؟

 

ترکیبات بیوشیمیایی آشواگاندا، هم بسیار خاص و منحصر به فرد است.

خاصیت کلیدی آشواگاندا ضد استرس و آرامش بخش بودنش مربوط به وجود ترکیبات خانواده ویتانولوئیدها (withanolides)

بخصوص لاکتون‌های استروئیدی و آلکالوئیدهای استروئیدی که ترکیباتی آرامش بخش، ضد استرس، ضد التهاب هستند و فراوان در این گیاه دارویی یافت می‌شوند.

ویتانولوئیدها از بیان ژن تنظیمی NF-KB جلوگیری می کند؛ این ژن نقش التهابی در بدن دارد.

 

خواص آشواگاندا


این گیاه که گیاهی دارویی شناخته می شود می تواند به بدن در کنترل استرس کمک کند و برای بدن و مغز بسیار مفید است، کم کاری تیروئید را درمان می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، در ادامه به بررسی دقیق تر این خواص می پردازیم.

 

کمک به اعصاب و رفع خستگی


آشواگاندا گیاهی است که کمبود انرژی را جبران می کند در نتیجه برای رفع خستگی بسیار مفید است، فشار روانی و استرس را کاهش می دهد و البته دشواری در تمرکز را برطرف کرده میزان تمرکز را افزایش می دهد.

 

کاهش کلسترول خون با آشواگاندا


کاهش کلسترول خون و به دنبال آن کاهش تری گلیسیرید از مشکلات اساسی مردم امروزه شده، اکثر افراد از زیادی کلسترول خون رنج می برند و قلب آن ها تحت فشار است، آشواگاندا کلسترول خون را کاهش می دهد و گیاهی دارویی و مفید برای قلب شناخته می شود.

 

 

آشواگاندا سرشار از مواد شیمیایی دارویی مفید است


از جمله این مواد دارویی مهم می توان به لاکتون استروئیدی، آلکالوئیدها، کولین، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه و انواع قندها اشاره کرد، برگ و میوه این گیاه خواص درمانی با ارزشی دارند و ریشه اش در گیاهان دارویی غربی استفاده می شود.

 

افزایش سطح سیستم ایمنی بدن


این روزها که بدن از هر سو دچار حمله بیماری ها و مشکلات مختلف است آشواگاندا می تواند از بدن محافظت کند و رادیکال های آزاد را خنثی کرده بیماری ها را از بدن دود کند، تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت فراوانی دارد و نباید آن را سرسری گرفت.

 

 

کاهش قند خون با آشواگاندا


طبق مطالعات انجام شده این گیاه سطح قندخون را کاهش می دهد و باعث افزایش ترشح انسولین شده حساسیت به انسولین در سلول های ماهیچه ای را بهبود می بخشد.

 

آشواگاندا برای تیروئید کم کار


خاصیت آنتی اکسیدانی اشووغوندا روی تیروئید تاثیر بسزایی دارد و باعث بهتر شدن بیماری می شود، این گیاه هورمون ها را متعادل می کند و خستگی ناشی از تیروئید را رفع می کند، در درمان التهاب گلو موثر است و می توان گفت میزان ترشحات غده تیروئید را در اختیار می گیرد.

 

تقویت حافظه با گیاه آشواگاندا


گیاه آشواگاندا می تواند یادگیری را بهبود بخشیده و قدرت حافظه را افزایش دهد، این گیاه زمان واکنش را افزایش می دهد و البته با از بین بردن استرس و به وجود آوردن خواب راحت بدن و مغز را در وضعیت بهتر و کارایی بالاتری قرار می دهد، این گیاه به کاهش دژنراسیون سلول های مغزی کمک می کند.

 

درمان بی خوابی با گیاه آشواگاندا


برای درمان بی خوابی می تواند از پودر این گیاه استفاده کرد، کافیست هر شب قبل از خواب یک قاشق چای خوری از پودر این گیاه را به شیر گرم اضافه کنید و میل کنید.

 

 

افزایش باروری مردان با آشواگاندا

 

آشواگاندا باعث افزایش سطح تستسترون در بدن مردان شده و سلامت تولید مثل را بهبود می بخشد، این گیاه تعداد اسپرم و تحرک را افزایش می دهد و می تواند امکان باروری را در مردان نابارور بیشتر کند.

 

کاهش استرس در بدن با گیاه آشواگاندا


کورتیزول ماده ای است که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود و در پاسخ به استرس در بدن آزاد می شود، گاهی سطح این هورمون به طور مزمن افزایش می یابد و مشکلات مختلف مثل قندخون و افزایش ذخیره چربی در شکم را به وجود می آورد، آشواگاندا این هورمون را در بدن کنترل می کند و باعث کاهش استرس می شود.

 

گیاه آشواگاندا ضد سرطان است


این گیاه باعث اختلال در عملکرد سلول های سرطانی می شود و می تواند باعث از بین رفتن مقاومت این سلول ها شود.

 

 

فواید آشواگاندا برای قلب


این گیاه قندخون را کنترل کرده و کلسترول خون را پایین می آورد، از طرفی دیگر در افزایش سطح سیستم ایمنی بدن هم موثر است که همه این ها برای قلب اهمیت دارند و باعث بهتر شدن روند کار آن می شوند.

 

کاهش التهاب با گیاه آشواگاندا


از دیگر فواید آشواگاندا می توان به افزایش مقدار گلبول های سفید خون و مبارزه با عفونت اشاره کرد، این گیاه به همین جهت می تواند التهاب را کاهش دهد و باعث افزایش سلامت بدن شود.

 

از دیگر خواص گیاه آشواگاندا:

 

  • افزایش حجم توده ای عضله
  • ایجاد تعادل در بدن
  • تثبیت قندخون
  • خواص ضد مالاریایی
  • افزایش قدرت جنسی

 

 

آشواگاندا برای اکثر مردم بی خطر است اما باید توجه داشته باشید که:

 

افراد مبتلا به بیماری های خاص مثل آرتریت روماتوئید، لوپوس، تیروئید هاشیموتو و دیابت نوع یک باید برای استفاده از گیاه با پزشک معالج خود مشورت کنند.
مصرف بیش از حد این گیاه ممکن است قندخون و فشارخون را کاهش دهد پس بهتر است مصرف آن با دوز مناسب باشد.

 

نکته ای درمورد افرادی که داروهای تیروئید مصرف می کنند:
این گیاه ممکن است سطح هورمون تیروئید را افزایش دهد پس مصرف آن برای افرادی که تیروئید دارند باید زیرنظر پزشک باشد.

 

جهت تهیه محصول کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید