۰

کرن بری را میشناسید ؟!

کرن بری چیست ؟

میوه کرن بری در شکل ظاهری مانند ذغال اخته می باشد که در شمال اروپا و کانادا یافت می شود با طعم ترش مزه. این میوه ها خوراکی بوده، ترش هستند و ممکن است ترشی بر شیرینی چیره باشد.

میوه هایشان به صورت تازه مصرف می شوند و یا از آن ها برای تهیه آبمیوه، سس، مربا، و خشکبار (کرنبری خشک) استفاده می شود.

 

 

در ادامه به بررسی خواص این میوه میپردازیم ...

 

• مهمترین خواص کرن بری جلوگیری از مبتلا شدن به سنگ کلیه و معالجه عفونت های کلیه است.

 

• بهبود عملکرد دستگاه گوارش

تحقیقات نشان می دهد که کرن بری از چسبیدن پاتوژنهای هلیکوباکتر به دیواره ی معده جلوگیری می کند.

 

• بهداشت دهان و دندان

به گفته محققان در مرکز زیست شناسی دهان و دندان پزشکی Eastman در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، کرنبری با جلوگیری از اتصال باکتری ها به دندان ها التهاب های دهانی را کاهش می دهد. و از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری می‏ کند.

 

 

• بهبود عملکرد قلب و عروق

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های کرن بری اکسیداسیون LDL را مهار می کند و  از خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی می‏ کاهد.

 

• مصرف میوه کرنبری برای درمان عفونت های مجاری ادراری مفید است

نوعی ترکیب خاص در کرنبری آزمایش شده که همچون پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها بر تمام قسمت های بدن تاثیر گذاشته و به بهبود عملکرد کلیه ها، قلب و گردش خون منجر می شود.

 

• کرن بری قادر است عفونت مخصوص معده را به نام چند نوع آنتی بیوتیک قوی و به مدت حدود یک ماه استفاده نماید تا بتواند این عامل عفونت و باکتری مزاحم را از بین ببرد.

گاهی این عفونت هر چند سالی یک بار شخص معالجه شده را دوباره بیمار می کند چون می تواند به آسانی انتقال یابد و رشد کند.

علائم آلوده بودن به HBP هم دردهای مزاحم معده است که شباهت مخصوصی با زخم معده دارد و سوزش معده و ترش کردن و غیره را به همراه دارد که با آزمایش خون تشخیص داده می شود.

HBP اگر درمان نشود امکان بروز سرطان معده را افزایش می دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های کرن بری اکسیداسیون LDL را مهار می‌کند و از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی می‏ کاهد.

 

 

 

همچنین اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، میوه‌های خشک منبع مناسبی از انرژی به هنگام فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شوند.

میوه خشک تمام مواد معدنی میوه تازه را حفظ می‌کند. این مواد معدنی به همراه مواد مغذی متمرکز باعث می‌شود از نصف فنجان میوه خشک بیشتر از ۱ فنجان میوه تازه، مواد معدنی به دست آورید.

 

حال سوال این است که پودر کرن بری میتواند جایگزین میوه کرن بری باشد یا خیر ؟

 

پودر کرنبری یک مکمل غذایی است که شما میتوانید به جای کرنبری تازه از آن استفاده نمایید. تنها یک قاشق غذا خوری(حدود ۳ گرم) پودر کرنبری از نظر ارزش غذایی معادل نصف فنجان (حدود ۷۵ گرم) کرنبری تازه است.

 

پودر کرنبری منبعی غنی از ویتامین C، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که برای سیستم ایمنی بدن، سیستم گوارش، سلامت قلبی، سلامت دندان، کاهش کلسترول و کاهش وزن بسیار مفید هستند.

 

 

یک فنجان (110 گرم) از کرنبری خام شامل ترکیبات زیر است :

 

  • کالری: ۵۱
  • فیبر: ۵.۱ گرم
  • ویتامین C:24% از میزان مصرف توصیه شده روزانه
  • منگنز: ۲۰% از میزان مصرف توصیه شده روزانه

 

 

سخن پایانی

 

توجه داشته باشید، برای لاغری و داشتن اندام مناسب مصرف کرن بری و سایر گیاهان دارویی با خاصیت چربی سوزی کافی نیست و بهترین کار این است که این گیاهان را در چهارچوب یک رژیم غذایی متعادل و متنوع گنجانده و از تحرک بدنی غافل نشوید تا بتوانید سریع به نتیجه مطلوب خود در داشتن یک وزن ایده‌آل برسید.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید