۰

با کلاژن دریایی بیشتر آشنا شوید

چرا باید کلاژن هیدرولیز شده استفاده کنیم؟

 

 

وقتی از کلاژن هیدرولیز شده استفاده میکنیم بدن ما راحتتر کلاژن را جذب می کند و همچنین کلاژن هیدرولیز شده در نوشیدنی ها سریع تر حل می شود. با جذب و هضم سریعتر که از مصرف پودر هیدرولیز شده حاصل می شود، بیشترین فایده را از مصرف کلاژن می بریم.

محبوبیت روزافزون پروتئین های کلاژن غیر قابل انکار است. کلاژن در هر شکلی که باشد- از شکل خانگی آن که در آب قلم یافت می شود تا نوع صنعتی آن که پودر کلاژن است –مواد سرشار از کلاژن که شامل غذاها و مکمل ها می شوند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند . برخی از مردم ترجیح می دهند تا کلاژن را از جوشیدن طولانی مدت استخوان های حیوان بدست بیاورند ( مانند مادربزرگ های ما که در گذشته این کار را انجام می دادند یا آشپزهای چیره دستی که هنوز از کلاژن استفاده می کنند) در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند تا از پودر کلاژن در قهوه، چای ، دسر ، و دیگر غذاها و نوشیدنی ها استفاده کنند. چه این که از روش های قدیمی برای تامین کلاژن استفاده می کنید یا از روش های جدید، مصرف کلاژن برای تقویت ساختارهایی در بدن که کلاژن در آن ها استفاده شده است ضروری است.

 

آیا هر روز باید کلاژن مصرف کرد؟

با شروع مصرف کلاژن بدن رو به بهبود می رود. البته این بهبودی یک شبه اتفاق نمی افتد. در واقع، فرآیند بهبودی نیاز به صبر و حوصله دارد، به همین دلیل ما توصیه می کنیم که مصرف کلاژن را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید. بنابراین اگر سوال شما این است که آیا بایستی مصرف کلاژن را به صورت روزانه ادامه دهیم جواب مثبت است. مصرف ۱۰ الی ۲۰ گرم کلاژن را در روز پیشنهاد می شودولی اگر دوست دارید که میزان بیشتری کلاژن مصرف کنید با یک پزشک حرفه ای برای دریافت توصیه های لازم صحبت کنید.

 

 

مزایای کلاژن برای مردان

تاثیر کلاژن برای مردان تفاوت چندانی با تاثیر کلاژن برای زنان ندارد، اما مردان معمولا نگرانی های متفاوتی از زنان دارند. یکی از فوایدی که کلاژن دارد کمک به تقویت موهای سر است . به همین دلیل برخی از مردان با این امید که کلاژن ظاهر موهایشان را بهتر می کند به مصرف کلاژن روی می آورند. این قضیه در مورد سلامت مفاصل نیز صدق می کند. اولین فردی که در زمینه تاثیر کلاژن بر روی سلامت مفاصل زانو تحقیق کرد آقای کورت سیدن استیکر مدیرعامل شرکت ویتال پروتئین بود. آقای سیدن استیکر به ورزش دو علاقه داشت و چون سلامت زانوها در هنگام دویدن مهم است به این فکر افتاد تا از مکملی که به بهبود سلامت مفاصل کمک می کند بهره ببرد. او با استفاده از مکمل کلاژن خوراکی در رژیم غذاییش توانست به این هدف دست پیدا کند زیرا غذاهایی که ما مصرف می کنیم نمی توانند به اندازه کافی کلاژن طبیعی برای بدن تولید نمایند.

 

مقایسه کلاژن با سایر پروتئین ها

پروتئین های کلاژن سرشار از هیدروکسی پرولین هستند. هیدروکسی پرولین در واقع همان آمینو اسید پرولین است که برخی ترکیبات به آن اضافه شده است. هیدروکسی پرولین حدود ۱۲ درصد از آمینو اسیدهای موجود در کلاژن را تشکیل می دهد. همچنین بخش زیادی از آمینو اسیدهای کلاژن را آمینو اسید گلیسین ( ۲۲ درصد) تشکیل می دهد. پروتئین های کامل مانند گوشت، ماهی ، لبنیات، غلات یا غذاهای دریایی می توانند اجزای سازنده برای کلاژن را تامین کنند اما مصرف کلاژن می تواند ما مطمئن کند که از تمامی این مواد غذایی بهره مند شویم . اگر بخواهیم برخی از بافت های بدن را تقویت کنیم منطقی است که همان بافت ها را از بدن حیوانات مصرف کنیم یا از مکمل هایی که از این بافت ها درست شده اند استفاده نماییم. ( البته رژیم های غذایی گیاهی هم دارای پروتئین هستند اما گیاه خواران برای این که تمامی آمینو اسیدهایی که در غذاهای حیوانی یافت می شود را بتوانند دریافت نمایند بایستی از رژیم های غذایی متنوع و ترکیبی استفاده نمایند زیرا برخی منابع غذایی گیاهی به میزان کمی از برخی آمینو اسیدها بهره مند هستند)

 

 

امروزه پودر کلاژن در دسترس همه قرار دارد و می توان از آن در میان وعده ها، اسموتی ها و دیگر نوشیدنی ها و غذاها استفاده کرد. ( از پودر کلاژن برای ساختن ژل های خانگی ، پاستیل، پودینگ و دیگر دسرهای ژلاتینی می توانید استفاده کنید. ) پروتئین کلاژن اغلب از گوشت گاو ساخته می شود ولی کلاژن ماهی برای کسانی که از به دلایل مذهبی یا فرهنگی از خوردن گوشت گاو اجتناب می ورزند نیز مناسب است. پودر کلاژن برای کسانی که می خواهند از مزایای منحصر به فرد آمینو اسید ها و پروتئین های مختلف بهره مند شوند راه حل مناسبی است.

ممکن است عبارت “هیدرولیز شده ” را بر روی ظرف های حاوی پودر مکمل کلاژن دیده باشید. درج این عبارت به این معنی است که این پروتئین به ذرات کوچکتری شکسته شده ( که به آن ها پپتید می گویند و شامل دو یا چند رشته آمینو اسید می شوند که به یکدیگر پیوسته شده اند ).استفاده از کلمه هیدرولیز به این معنی است این پروتئین ها با استفاده از آب شکسته شده اند: هیدرو به معنی آّب و لیز به معنی جدا شدن از هم می باشد. کلاژن هیدرولیز شده راحت تر هضم و جذب می شود، که خصوصا برای کسانی که از نظر هضم مواد غذایی مشکل دارند بسیار کمک کننده است. البته کلاژن هیدرولیز شده برای کسانی که نیاز دارند میزان بیشتری پروتئین را جذب کنند مانند افراد کهنسال یا افرادی که داری جراحت هستند نیز مناسب است.

پروتئین های کلاژن در حل برخی مشکلات مفید هستند. تجربه نشان داده است که به دلیل نقش مهمی که کلاژن در تحکیم ساختار برخی بافت ها دارد، این ماده می تواند میزان تراکم مواد معدنی موجود در استخوان ها را افزایش دهد، فشار خون را در حد نرمال نگه دارد، سرعت رشد ناخن ها را بهبود ببخشد و لکه های روی پوست را التیام ببخشد، و برخی علائمی که در زمان ورم مفاصل و استخوان ها رخ می دهد را کاهش دهد.

 

کلاژن گاوی در مقابل کلاژن دریایی

به طور تقریبی کلاژن یک سوم از کل هزاران نوع مختلف پروتئین موجود در بدن ما را شامل می شود. این پروتئین در تقویت ساختار بدن نقش مهمی دارد و باعث استحکام و تقویت بافت های مختلف بدن از جمله پوست، استخوان ها، تاندون ها، رباط ها، غضروف ها، ماهیچه ها و رگ های خونی می شود.

کلاژن گاوی که از برخی اندام های گاو بدست می آید بسیار ارزان تر از گونه های دیگر کلاژن است و به همین دلیل در محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. البته حدود سه درصد از مردم نسبت به کلاژن گاوی حساسیت دارند. کلاژن ماهی (دریایی) دسترسی زیستی بسیار بهتری دارد.

کلاژن دریایی از برخی گونه های ماهی که در آب های سرد زندگی می کنند مانند ماهی سالمون بدست می آید. کلاژن ماهی تا ۵/۱ برابر جذب بهتری نسبت به انواع دیگر کلاژن دارد و در اصطلاح دسترسی زیستی بهتری نسبت به سایر کلاژن ها دارد. دلیل دسترسی زیستی بهتر کلاژن دریایی کوچک بودن ذرات این نوع کلاژن است. کوچکتر بودن ذرات کلاژن دریایی باعث می شود تا ذرات کلاژن راحت تر و سریعتر در سیستم گوارش جذب شوند و به بخش های مختلف پوست، استخوان ها و مفاصل منتقل شوند. به دلیل جذب بهتر و حرکت سریعتر ذرات کلاژن دریایی در سیستم گردش خون بدن، کلاژن دریایی به عنوان بهترین منبع کلاژن برای پوست شناخته می شود. بوی ماهی در هنگام فرآوری کلاژن دریایی از این محصول گرفته می شود ولی همچنان مواد غذایی ارزشمندش را حفظ می کند.

 

 

کلاژن از چه چیزی ساخته شده است؟

ساده ترین تعریفی که برای کلاژن می توان ارائه کرد این است که کلاژن در واقع بلوک های سازنده بدن انسان است. کلاژن در دسته پروتئین های ساختاری دسته بندی می شود و تاندون ها، رباط ها و ماهیچه ها را به یکدیگر متصل می کند و باعث ایجاد استحکام و حالت ارتجاعی در پوست می شود- همچنین پایه و اساس استحکام و سلامت استخوان ها را نیز از کلاژن نشات می گیرد.

آمینو اسید های خاصی مانند گلیسین ، پرولین هیدروکسی پرولین و آرژنین همگی در کلاژن وجود دارند. بسیاری از این آمینو اسیدها به شکل مکمل در بازار وجود دارند و علاوه بر آن در برخی غذاهای سرشار از پروتئین مانند آب قلم استخوان نیز وجود دارند.

علاوه بر این ها کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود دربدن انسان است و به صورت طبیعی در بدن تولید می شود. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که با وجود تولید کلاژن در بدن چرا نیاز به مکمل های کلاژن داریم؟ بدن انسان پس از سن ۲۵ سالگی شروع میزان تولید کلاژنش را کاهش می دهد. از طرف دیگر ، سیگار کشیدن، پرتوهای فرابنفشی که از خورشید به پوست می رسد و مصرف بیش از حد شکر می تواند به طور محسوسی میزان کلاژن تولیدی بدن را کاهش دهد.

 

فواید مصرف کلاژن چیست؟

سلامت استخوان ها:

میزان کافی کلاژن در بدن به سلامت استخوان ها کمک می کند.

سلامت پوست و ناخن:

میزان طبیعی کلاژن برای داشتن پوست و ناخن هایی سالم ضروری است.

سلامت مفاصل:

کلاژن در حفظ غضروف ها نقش کلیدی دارد که غضروف ها نیز به سلامت مفاصل کمک می کنند.

 

کلاژن و بدن

کلاژن دومین ماده فراون در بدن پس از آب و اولین پروتئین فراوان در بدن ما می باشد.پس با کمی اغراق می توان گفت که ما بدون کلاژن مقداری آب هستیم که روی زمین پخش می شود.

 

 

هرچه سن ما بالاتر می رود میزان تولید طبیعی کلاژن در بدن ما کاهش می یابد بنابراین زمان ریکاوری ما پس از هرگونه فعالیتی افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می کنیم که کلاژن را با وعده های غذایی مصرف کنید. تنوع محصولات و قابلیت اضافه کردن به نوشیدنی و غذای مورد علاقه تان دو مزیت محصولات ما هستند یکی از مهمترین وظایف کلاژن علاوه بر این که ظاهر ما را جوان می سازد این است که استخوان ها و بافت های پیوندی در بدن ما را در شرایط ایده ال نگه می دارد.

فواید کلاژن برخی اوقات نادیده گرفته می شوند ولی با در نظر گرفتن این که ما برای سالم نگه داشتن اندام های بدنمان نیازمند برخی تغییرات در سبک زندگی هستیم و مصرف کلاژن می تواند بخشی از این تغییرات مفید باشد و ما به شما مصرف این ماده غذایی را توصیه می کنیم.

کلاژن یکی از ضروری ترین بلوک های سازنده اجزای بدن ما از جمله پوست، مو، ناخن ها، استخوان ها و مفاصل می باشد. بدن ما نمی تواند به میزان لازم کلاژن تولید کند و رژیم غذایی روزانه ما نیز دارای میزان پایینی از کلاژن هست.

 

طریقه مصرف کلاژن

 

مصرف کلاژن با معده خالی

بسیاری از افراد ادعا می کنند که مصرف کلاژن با شکم خالی بهتر است. به نظر این افراد چون اسید معده وظیفه هضم پروتئین ها را به عهده دارد و وقتی معده خالی است اسید بیشتری ترشح می کند در نتیجه هضم کلاژن بهتر انجام می پذیرد. البته حتما لازم نیست که کلاژن را با شکم خالی مصرف کنید. تصمیم گیری در مورد زمان مصرف کلاژن به خودتان بستگی دارد.

مصرف کلاژن با ویتامین سی

مصرف ویتامین سی با کلاژن اغلب توسط برخی افراد به عنوان روش برای بهرمندی کامل از فواید کلاژن ذکر شده است. این باور تا حدودی درست است زیرا ویتامین سی می تواند تا حدی به تولید طبیعی کلاژن در بدن به کمک کند. البته مصرف ویتامین سی برای بهره مندی از فواید کلاژن اجباری نیست.

 

 

بهترین زمان مصرف کلاژن

برخی افراد معتقدند که کلاژن را بایستی قبل از صبحانه مصرف کرد زیرا زمانی که معده خالی است بیشترین جذب کلاژن اتفاق می افتد. برخی دیگر بر این باور هستند که استفاده از کلاژن قبل از خواب تاثیر بهتری دارد زیرا بدن زمان زیادی برای هضم کلاژن در هنگام خواب دارد اما تاکنون مدرک معتبری که نشان دهد زمان مصرف کلاژن در جذب بهتر کلاژن تاثیر می گذارد یافت نشده است بنابراین هر زمان که دوست دارید کلاژن را مصرف کنید!

مصرف کلاژن با آب سرد یا گرم

مصرف کلاژن به همراه آب داغ خواص کلاژن را از بین نمی برد و فواید کلاژن را نیز کاهش نمی دهد. در واقع، یکی از بهترین خصوصیات کلاژن همین قابلیت حل شدن در آب سرد و داغ است پس کلاژن را با نوشیدنی مورد علاقه تان مصرف کنید!

 

سودمندترین روش مصرف کلاژن روشی است که شما از آن لذت ببرید زیرا وقتی از مصرف کلاژن لذت ببرید به طور دائم آن را مصرف می کنید و همین مصرف دائم کلاژن یکی از ساده ترین راه ها برای بهره مندی حداکثری از فواید کلاژن است.  بنابراین هر زمان که احساس می کنید بهتر است – هنگام صبح به همراه قهوه، به همراه یک اسموتی در وقت ناهار یا به همراه چای قبل از رفتن به تختخواب- کلاژن را مصرف کنید.

 

جهت خرید کلاژن دریایی ارگانیک بر روی عکس زیر کلیک نمایید

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید