۰

آشنایی با انواع آرد

شاید فکرش هم را نکنید که بیش از 20 نوع آرد داشته باشیم. چون لازم است از این ماده و نعمت بزرگ الهی که روزانه مصرف می‌کنیم اطلاعاتی داشته باشید در این نوشته با انواع آردهای مهم و رژیمی آشنا خواهیم شد.

 

انواع آرد رژیمی



انواع این آرد ها عبارتند از :

آرد بادام

آرد بادام یکی از انواع آرد است که از بادام سفید تهیه می شود. با توجه به خواص بی شمار بادام امروزه استفاده از آرد بادام بسیار رایج شده و در بسیاری از دستورهای آشپزی می توان آن را جایگزین آرد گندم کرد. استفاده از آرد بادام برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک که به گلوتن حساس هستند بهترین گزینه است. همچنین افرادی که به علت رژیم غذایی خود نمی توانند آرد مصرف کنند می توانند برای تهیه کیک آرد بادام را جایگزین آرد سفید کنند. میزان مصرف آرد بادام به اندازه ی آرد گندم است. هرچند آرد بادام کمی از آرد گندم سنگین تر می باشد لذا اگر ممانعتی در مصرف آرد گندم ندارید می توانید در دستورها به میزان نصف نصف از این دو آرد به همراه هم استفاده کنید. آرد بادام درختی بسیار پر کاربرد بوده و می توان از آن نه تنها در شیرینی پزی و کیک پزی بلکه در پخت و پز و آشپزی نیز استفاده کرد. اگرچه قیمت آرد بادام نسبت به سایر آرد ها گران تر است اما اگر به دنبال آرد سالم و در عین حال مقوی هستید بهترین انتخاب، تهیه آرد بادام است.

آرد بادام تمام خواص بادام را داراست و از مهمترین آن می توان به سلامت قلب اشاره کرد. در آرد بادام مقدار قابل توجهی چربی اشباع نشده وجود دارد که مزایای بسیاری برای بدن به همراه دارد. از جمله آن که از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و خطر بیماری هایی که به دلیل کلسترول بالا در بدن به وجود می آیند مانند آترواسکلروز و حملات قلبی و مغزی را کاهش می دهد.  استفاده از آرد بادام از ابتلا به انوع سرطانم جلوگیری کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. افراد با رژیم لاغری می توانند با مصرف آرد بادام در کنار کاهش وزن انرژی مورد نیاز بدن خود را نیز تامین کنند. بادام سرشار از کربوهیدرات است و از جمله مواد غذایی با انرژی زیاد محسوب می شود. فیبر موجود در آرد بادام زیاد است و مصرف آن می تواند حرکات لوله ای روده ها و به طور کلی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشد و به دنبال آن علائم اسهال یا یبوست را کاهش دهد. این آرد سرشار از منیزیم، کلسیم، پتاسیم و آهن است و به افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند.
 

آرد بادام پودرینو همراه با پوست است زیرا تحقیقات نشان داده که پوست بادام می‌تواند مسکنی طبیعی برای تسکین درد و التهاب مجاری تنفسی باشد.


آرد نارگیل

آرد نارگیل از گوشت سفید داخل میوه نارگیل که خشک شده است تهیه می شود. این محصول بیشتر در فیلیپین تولید شده و در ابتدا به عنوان یک محصول جانبی در کنار شیر نارگیل تولید می شد.

در خلال تولید این آرد، نارگیل ها ابتدا باز و مایع داخل آن ها تخلیه می شود. سپس گوشت نارگیل شسته شده و خشک می شود. این محصول قبل از اینکه به آرد تبدیل شود، در دمای پایین پخته می شود تا خشک شود. پودر سفید حاصله بسیار شبیه با آرد ساخته شده از دانه هایی مانند گندم است اما طعم بسیار ملایمی دارد.

آرد نارگیل حاوی گلوتن نیست. بنابراین برای افرادی که دارای بیماری خاصی هستند، مانند بیماری سلیاک، آلرژی به گندم یا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک، گزینه بسیار مناسبی است.

این آرد در پودرینو با استفاده از بروزترین فناوری‌ها تولید می‌شود که باعث شده آرد بدست آمده برای مدت زمان زیادی تازگی خود را حفظ کند و خواص موجود در آن از بین نرود.


آرد تخم آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان دارای مواد غذایی بسیار خوبی هستند. منبع عالی برای پروتئین، فیبر، فیتواسترول‌ها، ویتامین B1، ویتامین E، منیزیم، سلنیوم، فولات و موارد دیگر. این آرد در انواع رژیم‌های غذایی مثل کتوژنیک به کار می‌رود. ضمنا همیشه توجه داشته باشید که آردی که خریداری می‌کنید از تخم آفتابگردان تازه تهیه شده باشد. تخم آفتابگردان نباید زرد یا شل باشد. همچنین تخم آفتابگردان تازه تخمه‌هایی هستند که معمولا به هم چسبیده‌اند.

با نگهداری این آرد در فریزر، می‌توانید برای مدت زمان بیشتری در پخت و پز استفاده کنید. با مصرف این آرد، ضمن کاهش کلسترول مضر برای بدن، کلسترول‌های مفید را نیز در سطح خون افزایش می‌دهید. برخی خواص تخم آفتابگردان را در ادامه مشاهده می‌فرمایید:

سرشار از ویتامین E و سلنیوم- حاوی چربی‌های غیراشباع- سرشار از امگا ۶ و امگا ۳- عاری از گلوتن- دارای اسید فولیک مورد نیاز بدن- حاوی مواد معدنی شامل مس، روی، آهن، فیبر- پیشگیری از یبوست- افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن- تنظیم قند خون- تنظیم فشار خون- کاهش کلسترول خون-تضمین سلامت قلب- بازسازی سروتونین‌های مغز- جلوگیری از ریزش مو- کمک به کاهش وزن- کاهش احتمال ابتلا به سرطان- درمان مشکلات علانی- بهبود هضم غذا- کاهش عفونت در نوزادان- بهبود بینایی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید