۰

چربی سوزی با گوجی بری

امروز در مجله پودرینو قصد داریم شما را با خواص اعجاب انگیز گوجی بری آشنا کنیم !

 

گوجی بری یکی از بهترین و پرخاصیت ترین انواع توت هاست که بومی آسیا بوده، به رنگ قرمز یا نارنجی دیده می شود، مزه ای ترش و شیرین مانند کرنبری دارد و هنگامی که خشک شود مانند کشمش می شود. . 

امروزه محصولات زیبایی زیادی وجود دارد که دارای گوجی بری مانند لوسیون بدن، شامپو یا هر نوع محصول پوستی دیگر است. این به دلیل فواید توت گوجی در مراقبت از پوست است. بنابراین، صنایع آرایشی شروع به معرفی گوجی بری به عنوان یکی از مواد طبیعی برای حفظ پوست و مو می کنند.

گوجی بری سرشار از آنتی اکسیدان ها، بتاکاروتن (گوجی بری بیشتری میزان بتاکاروتن را در میان همه ی میوه ها و سبزیجات دارد)، ویتامین A، ویتامین C، آهن، روی، فیبر و پروتئین است. در طب سنتی از این میوه شگفت انگیز برای درمان بیماری های کبد، کلیه و چشم استفاده می شود.

 

 

فواید دارویی و درمانی گوجی بری برای سلامتی

 

1. تقویت سیستم ایمنی بدن

2. لاغری و کاهش وزن

3. سلامت چشم

4. قند خون و دیابت

5. درمان ناتوانی جنسی

6. افزایش انرژی بدن

7. خاصیت ضد سرطانی

8. درمان کبد چرب

9. سلامت قلب

10. سنگ کلیه

 

 

خواص گوجی بری برای پوست و مو

 

1. محافظت از پوست در مقابل آفتاب

2. درمان حالت التهابی پوست

3. رطوبت پوست

4. افزایش تولید کلاژن 

5. بهبود رنگ پوست

6. خواص ضد قارچ

7. اثرات ضد باکتریایی قوی

8. جلوگیری از چین و چروک

9. درخشش پوست

10. درمان سفیدی زودرس مو

 

 

شیوه مصرف گوجی بری چیست؟

 

گوجی بری را می توان خشک شده و مانند کشمش و با ماست، چای، آجیل یا به صورت نوشیدنی مصرف نمود. از گوجی بری تازه نیز می توان در غذاهایی مانند مرغ یا بوقلمون شکم پر استفاده کرد. بیشتر سوپر مارکت ها انواع توت خشک گوجی را به صورت بسته بندی شده به فروش می رسانند. آنها را درون غلات یا ماست صبحانه مخلوط کنید، آنها را به مخلوط دنباله خود اضافه کنید یا آنها را به صورت آب یا چای بنوشید. حتی میتوان آن را به صورت تازه و خشک شده به عنوان میان وعده و برای تهیه انواع اسموتی، آب میوه، سس شیرین، ماست میوه ای، سالاد میوه، غلات صبحانه و چای و دمنوش استفاده می کنند.

نکته : برای نرم کردن گوجی بری خشک سعی کنید چند دقیقه آن را در آب خیس کنید و سپس در اسموتی، سس سالسا، سوپ ها و مواد غذایی سرخ شده از آن بهره ببرید.

همچنین می توانید گوجی بری را با گوشت گوسفند یا بوقلمویی بدون چربی سرو کنید تا یک شیرینی خوش طعم به غذاهای دلچسب اضافه کنید. به علاوه، میزان ویتامین C آنها به بدن شما کمک می کند که آهن گوشت را جذب کند. از خوردن گوجی بری های حاوی سولفیت که باعث واکنش های حساسیت زا می شوند ، اجتناب کنید. امروزه گوجی بری را به صورت عصاره ، پودر ، میوه خشک و قرص های مکمل به بازار عرضه می کنند.

 

 

نکاتی که قبل از افزودن گوجی بری به رژیم غذایی خود باید بدانید!

 

همیشه قبل از اضافه کردن این میوه به رژیم غذایی‌تان با پزشک مشورت کنید. برخی معتقد هستند که عوارض جانبی مصرف گوجی‌ بری از داروها کمتر است. اما باید بدانید که این ماده می‌تواند با داروهایی که مصرف می‌کنید، تداخل داشته باشد. درصورتی‌که به موارد زیر دچار هستید، از مصرف گوجی‌ بری بپرهیزید:

  • قند خون‌تان پایین است؛
  • از رقیق کننده های خون (داروهای ضدانعقاد) مانند وارفارین استفاده می‌کنید؛
  • فشار خون بالا یا پایین دارید؛
  • در دوران بارداری یا شیردهی هستید؛
  • نسبت به میوه نام‌برده حساسیت دارید.

در هر فنجان گوجی بری، 340 درصد از ویتامین A وجود دارد. بنابراین برای کاهش خطر مسمومیت ویتامین A، بهتر است مصرف این میوه را محدود و کنترل کنید.

 

 

این میوه منبعی غنی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست :

 

 

ارزش غذایی (20 گرم میوه خشک )

 

  • کالری : 100
  • پروتئین : 4 گرم
  • فیبر : 3 گرم
  • قند : 13 گرم

 

 

 سخن پایانی

 

اگر به‌دنبال اضافه کردن منبع جدیدی از مواد مغذی به رژیم غذایی‌تان هستید، از گوجی‌ بری غافل نشوید.

ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین موجود در این میوه به بهبود سلامت عمومی بدن و ایجاد تغییرات مثبت در بدن کمک می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش