مجله پودرینو | شما هم می توانید برای خودتان یک کارشناس تغذیه باشید

سوپر فود چیست ؟

سوپرفود چیست؟

سوپرفود ها غذاهایی هستند که ازنظر تغذیه‌ای بسیار غنی بوده و برای سلامتی انسان مناسب هستند. سوپر فود ها عمدتاً منشأ گیاهی دارند، اگرچه لبنیات و برخی از ماهی‌ها نیز در این دسته قرار می‌گیرند. بلوبری، ماهی قزل‌آلا، کلم کیل و آکایی بری (نوعی توت) فقط چند نمونه از غذاهایی هستند که به نام سوپر فود شناخته می‌شوند. بااین‌حال به گفته انجمن قلب آمریکا، هیچ معیاری برای تعیین اینکه چه غذایی سوپر فود هست یا نه، وجود ندارد. یک متخصص تغذیه و کنترل وزن در دانشگاه پزشکی نیویورک گفت: “سوپر فود ها گروه غذایی خاصی ندارند. به‌عنوان یک متخصص تغذیه، من فکر می‌کنم ” سوپر فود ” بیشتر شبیه به یک اصطلاح بازاریابی برای غذاهایی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارند.”

سوپر فودها  حاوی انواع مواد مغذی، مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که در پیشگیری از سرطان نقش مهمی دارند. این مواد غذایی چربی‌های سالم دارند، که برای جلوگیری از بیماری قلبی مفید است، فیبر از دیگر ترکیبات سوپر فودهاست که برای جلوگیری و درمان دیابت و مشکلات گوارشی کارساز است، و هم‌چنین مواد فیتوشیمیایی – مواد شیمیایی موجود در گیاهان بارنگ و بوی عمیق – که مزایای زیادی برای سلامتی دارند. مصرف مواد غذایی که سرشار از مواد مغذی هستند (به‌اصطلاح سوپر فود ها) مطمئناً یک ایده خوب برای داشتن رژیم غذایی سالم و هم‌چنین خوشمزه است.

 

سوپرفود چیست؟

 

سوپر فود های محبوب :

 

سوپرفود میکس محبوب پودرینو ترکیبی از چهار سوپرفود زیر می باشد:

 

معرفی ماچا

ماچا پودر چای سبز ژاپنی است که به علت وجود آنتی اکسیدان EGCG باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی میشود. همچنین ماچا به دلیل داشتن ال تینانین، باعث ایجاد آرامش و افزایش تمرکز میشود.  به طور میانگین یک فنجان ماچا از نظر مواد مغذی برابر با ۱۰ فنجان چای سبز دم شده معمولی است.

 

معرفی بلوبری

بلوبری دارای نوعی از آنتی اکسیدان های پلی فنول هستند که آنتوسیانین نامیده می شوند. آنتوسیانین های موجود در بلوبری استرس را کاهش داده و در نتیجه خطر حمله قلبی را در افراد سالم و نیز کسانی که خطر حمله قلبی در آن ها زیاد است را پایین می آورد.

همچنین بلوبری منبع غنی از ویتامین B6 و ویتامین C و سرشار از انواع مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان است که برای سیستم ایمنی بدن، سلامت قلبی، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، متعادل کردن قند خون و محافظت از پوست بسیار مفید هستند

 

معرفی گوجی بری سیاه

گوجی بری سیاه غنی ترین منبع آنتی اکسیدان OPC شناخته میشود. این ماده ۲۰ برابر ویتامین C و ۵۰ برابر ویتامین E قدرت از بین برندگی رادیکال های آزاد را داشته و در نتیجه میتواند در کاهش وزن، آهسته کردن فرآیند پیری، پایین آوردن کلسترول و قندخون بسیار موثر باشد

یکی دیگر از مزایای فوق العاده‌ی گوجی‌بری سیاه این است که محتوی بیش از 20 نوع مواد معدنی مثل روی، آهن، فسفر و ریبوفلاوین ویتامین B2 می‌باشد. گوجی‌بری سیاه نسبت به هویج، بتاکاروتن بیشتری و نسبت به سویا و اسفناج، آهن بیشتری دارد در نتیجه یک منبع مهم برای رفع فقر آهن می‌باشد. 

 

معرفی چیا

چیا گیاه بومی آمریکا مرکزی هست که به علت وجود مقادیر بالای فیبر موجود در آن، باعث کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری و کاهش وزن میشود. همچنین مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 موجود در دانه های چیا به درمان دیابت نوع 2 کمک می کنند. مقادیر قابل توجه منیزیم و منگنر موجود در دانه های چیا به کاهش قند خون کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

دانه های چیا حاوی مقادیر بالای ویتامین های B، روی، آهن و منیزیم هستند که باعث افزایش انرژی بدن می شده و به افزایش توانایی ورزشکاران و بدنسازان کمک می کند.

همچنین دانه چیا حاوی مقادیر بالای پروتئین است و به عنوان یکی از بهترین و غنی ترین منابع پروتئین گیاهی برای گیاهخواران، افراد وگن و خام گیاهخواران در نظر گرفته می شود.

 

سوپرفود محبوب ماچا

 

 

خلاصه

تحقیقات نشان داده است که یک رژیم غذایی ایده آل، رژیمی است که عمدتاً بر پایه‌ی گیاهان بوده و با طیف گسترده‌ای از میوه‌ها، سبزی‌های، دانه‌های کامل و محصولات حیوانی همراه است.  مصرف سوپر فودها  ممکن است روشی برای شروع تغذیه سالم باشد، اما بسیاری از غذاهای سالم و کشف نشده وجود دارند که هیچ‌کس آن‌ها را به اسم “سوپرفود” نمی‌شناسد.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش